به گزارش ایرنا محمد حیدری عصر شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: روابط عمومی های دزفول باید برای تعالی شهرستان فعال شوند.
وی با اشاره به افزایش دبی رودخانه دز گفت: حجم عظیم آب ناشی از بارندگی های سیل آسا با تصمیمات به موقع، انسجام مدیران، حمایت استاندار و سایر دستگاه ها به خوبی مدیریت شد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه مردم شهرستان هنوز خاطرات بد سیل سال 1395 را به خاطر دارند، افزود: میزان حجم آبی که در ماه گذشته به مخزن سد دز وارد شد به مراتب بیشتر از سال 95 بود ولی با تدابیر لازم از خسارات احتمالی جلوگیری شد.
وی اظهار داشت: مدیریت این بحران در نبود روابط عمومی ها و رسانه ها اتفاق افتاد و تنها رسانه هایی که این اقدامات را منعکس کردند رادیو دزفول و خبرگزاری ایرنا بودند.
حیدری افزود: قرار است همایشی ملی با موضوع مدیریت بحران در شهرستان دزفول برگزار شود تا دانش کسب شده در مدیریت آب شهرستان به دیگر استان ها منتقل شود.
وی با تاکید بر لزوم مبتنی بودن نظام اطلاع رسانی بر مبنای اطلاعات دقیق و تخصصی گفت: شورای اطلاع رسانی شهرستان دزفول برای پر کردن خلا اطلاع رسانی در این شهرستان تشکیل شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه زندگی اجتماعی در چارچوب ارتباطات شکل می گیرد، افزود: نباید خود را از رسانه و ارتباطات دور کنیم بلکه باید به دنبال ارتباطات هدفمند و نظام مند باشیم.
وی رسانه را فرصتی برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و معلومات حرفه ای دانست و اظهار داشت: مبادلات فرهنگی در پرتو رسانه و ارتباطات امکانپذیر است.
حیدری با تاکید بر لزوم خودداری از انتقال پیام ها و داده های کذب به جامعه اسلامی افزود: رسانه ها می توانند شکاف های اجتماعی را پر کنند یا به آنها دامن بزنند.
وی گفت: دوران تشریفات و گرفتن عکس از مسئولان به سرآمده است لذا روابط عمومی ها باید برای کسب نتیجه بهتر خود را بازتعریف و از انحرافات ناشی از فشارهای سیاسی جلوگیری کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول رسانه ها را ظرفیتی بزرگ برای شفاف سازی دانست و افزود: شفافیت از ابزار بازدارنده است و رسانه ها با همکاری دستگاه قضایی می توانند از بسیاری از مفاسد جلوگیری کنند.
وی روابط عمومی ها را حلقه ارتباطی مردم با سازمان ها دانست و اظهار داشت: روابط عمومی ها باید مطالبات و خواسته های مردم را به مدیران منتقل کنند و در تصمیم گیری ها موثر باشند.
حیدری با تاکید بر لزوم فعال شدن تمام روابط عمومی های دزفول برای تعالی این شهرستان گفت: مدیران شهرستان نیز باید سواد رسانه ای خود را افزایش دهند و با استفاده از روابط عمومی های توانمند براساس اطلاعات درست، تصمیم گیری کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه رسانه در پرتو استقلال به رسمیت شناخته می شود، افزود: نقد رسانه ها را با جان و دل می پذیریم و نقد غیرمنصفانه آنها را پاسخ می دهیم.
وی با اشاره به نزدیکی ایام عید نوروز و لزوم ایجاد فضایی با نشاط و شاداب در جامعه اظهار داشت: مردم نباید در شب عید در لابه لای تنگناهای اقتصادی و معیشتی گرفتار باشند.
حیدری با تاکید بر لزوم معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های شهرستان دزفول در رسانه ها گفت: دزفول به اندازه یک کشور ظرفیت دارد که باید به خوبی معرفی شوند.
وی افزود: برای خنثی کردن فشارهای دشمن نیاز به وحدت، شادابی و تحمل یکدیگر داریم و در این شرایط مردم باید مورد تکریم قرار گیرند.
تعدادی از مسئولان روابط عمومی و اصحاب رسانه نیز در این نشست نقطه نظرات خود را درخصوص بهبود وضعیت اطلاع رسانی در سطح شهرستان دزفول بیان کردند.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.