ویتالی برنادسکی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات بین المللی جام کارون در اهواز با استقبال و کیفیت بسیار بالایی برگزار شد و چهره های سرشناسی در این مسابقات حضور داشتند از طرفی جا دارد از میزبانی شایسته هیات شطرنج خوزستان ابراز خرسندی کرد.
وی با بیان این که مسابقات جام کارون فرصت مناسبی برای شطرنج بازان اوکراینی و دیگر کشورها بود تا بتوانند خود را آزمایش کنند افزود: این رقابت ها علاوه بر ظهور پدیده های نو در شطرنج جهان، باعث شد تا افراد نوجوان و جوان با چهره های نامدار شطرنج دنیا رقابت کنند.
قهرمان رقابت های جام کارون در خصوص عملکردش در این رقابت ها گفت: در دور چهارم یک باخت داشتم اما با بردهایی که در ادامه کسب کردم شانس خود را برای کسب قهرمانی زنده کردم و در بازی آخر با برتری مقابل حریفم عنوان قهرمانی این رقابت ها را کسب کردم.
وی با بیان این که رقابت با بازیکنان ایرانی در این رقابت ها بسیار سخت بود افزود: در بازی برابر شطرنج بازان ایرانی تدابیری خاصی لحاظ کردم و خوشبختانه آنچه مد نظرم بود انجام شد و توانستم در یک تورنمنت مهم به مقام قهرمانی برسم.
برنادسکی در خصوص شطرنج ایران اظهارکرد: شطرنج ایران جای پیشرفت زیادی دارد و با برگزاری مسابقات سطح بالا می تواند به سرعت در مسیر توسعه گام برداشته و به یکی از قطب های شطرنج جهان تبدیل شود.
وی گفت:ناگفته نماند که منطقه خوزستان بازیکنان بسیار خوبی داشت و انتظار می رود برای افزایش سطح فنی آن ها، نهضتی در این رشته راه افتد.
استاد بزرگ شطرنج اوکراین در خصوص شطرنج کشورش گفت: در چندین سال گذشته شطرنج اوکراین با ایجاد زیر ساخت و همچنین آکادمی های شطرنج توانسته جزو کشورهای فعال جهان در این رشته باشد.
وی گفت: در سال های اخیر استقبال علاقه مندان به این رشته ورزشی به ویژه در رده های سنی نونهالان و نوجوانان در نقاط مختلف دنیا افزایش یافته و این موضوع دید مسئولان جهانی را به شطرنج تغییر داده است.
برنادسکی با اشاره به مسابقات جام کارون در خوزستان گفت: در این مسابقات استعدادهای نوظهوری در بین شطرنج بازان ایرانی مشاهده کردم که می توان با سرمایه گذاری روی آن ها و حضورشان در مسابقات بین المللی ، آینده شطرنج ایران را تضمین کرد.
به گزارش ایرنا رقابت های شطرنج جام کارون با قهرمانی ویتالی برنادسکی به پایان رسید و واهه دانیالیان و شاهین لرپری زنگنه مقام های دوم و سوم را این رقابت ها را کسب کردند.
9879/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.