فرید کیانی مقدم سرپرست فنی این برنامه در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت: صبح روز سه شنبه 30 بهمن ماه به همراه کوهنوردان عباس اژدری ، اسماعیل قربانی و وحید کیانی مقدم برنامه صعود خط الراس منگشت را در شهرستان ایذه و از روستای 'پِرچونک فاله' شروع کردیم و پس از هفت شبانه روز در 7 اسفند ماه با رسیدن به روستای 'اِژگیل' برنامه خاتمه یافت.
وی افزود: در این برنامه یک هفته‌ای، کوهنوردان باشگاه کیان به 13 قله اصلی منگشت در شرایط برف و بوران و دمای زیر صفر درجه صعود کردند، دماسنج ‌های ما دمای 18- را در این پیمایش ثبت کردند.
کیانی مقدم از این صعود به عنوان بزرگترین پیمایش تاریخ کوهنوردی خوزستان نام برد و تصریح کرد: در طول مسیر به مدت دو روز شرایط جوی نامساعد شد و کولاک ادامه راه را به مرز غیر ممکن نزدیک کرد اما با لطف پروردگار توانستیم این کار مهم و بزرگ را به سرانجام برسانیم‌.
وی با توضیح اینکه این صعود حاصل یک سال برنامه ریزی بوده است بیان داشت: در طی مدت یک سال گذشته، مسیر مورد نظر را بارها بصورت میدانی و از طریق نقشه های هوایی بررسی کردیم و یک ماه قبل از شروع صعود در طول مسیر مواد غذایی را در زیر برف برای شرایط اضطراری دفن کرده بودیم.
کوهستان منگشت از طولانی‌ترین رشته‌ کوه‌های موجود در زاگرس به شمار می‌رود که بلندترین قله‌ بنام قارون ارتفاعی معادل 3613 متر دارد و در 55 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ایذه واقع شده است.
9434/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.