به گزارش ایرنا فتح الله ابوعلی دوشنبه در نشست خبری در سالن جلسات این سازمان، با اشاره به پیشنهاد سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان برای نظارت بر فرآیند تولید نان، افزود: بهترین و مرغوب ترین گندم در خوزستان تولید می شود، این در حالیست که در حوزه تولید و عرضه نان در بین یکی از بی کیفیت ترین ها در کشور هستیم و این سازمان با ناظران صنایع غذایی می تواند به بهبود تولید نان کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: نظارت بر فرآیند تولید جزو دغدغه های این سازمان و برنامه های جدید است.
ابوعلی اضافه کرد: در حال حاضر چهار مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان زیر نظر این سازمان فعالیت می کند که تا پایان امسال به 10 مرکز افزایش می یابد.
وی همچنین با تشریح عملکرد این سازمان، گفت: نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان تخصصی غیردولتی با قانون مصوب است ، البته لایحه اصلاح قانون آن به مجلس ارائه شده اما هنوز به تصویب نرسیده است.
ابوعلی اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان را 15 هزار نفر عنوان کرد و افزود: نیمی از این تعداد را زنان و نیمی را مردان تشکیل می دهند و بیش از چهار هزار نفر از اعضای این سازمان، در مشاغل دولتی مشغول به کارند.
وی خدمات به اعضا، خدمات فنی مهندسی به تولیدکنندگان و خدمات اجرایی و پژوهشی برای دستگاه های مرتبط با کشاورزی و محیط زیست را وظایف این سازمان دانست و اظهار داشت: صدور پروانه آبزیان، دام، گلخانه، تولید قارچ و شرکت های خدمات مکانیزاسیون به این سازمان واگذار شده که در 23 دفتر نمایندگی سازمان در استان انجام می شود.
ابوعلی با اشاره به پروانه های صادر شده از سوی این سازمان از سال 90 تا کنون، اضافه کرد: تا کنون چهار هزار و 776 پروانه برای دامپروری ها، یک هزار و 874 فقره برای مجتمع های دامپروری، 227 فقره برای واحدهای انفرادی شیلات، 606 فقره برای مجتمع شیلات، 638 هکتار گل و گیاهان زینتی، سه هکتار گیاهان دارویی، 99 هکتار سبزی و صیفی و هشت واحد خوراک قارچ پروانه صادر شده است.
وی افزود: تفاهم نامه هایی با ادارات محیط زیست و منابع طبیعی استان منعقد شده که بر اساس آن آموزش به جوامع محلی و بهره برداران مطالعه شده و در همین راستا در تالاب شادگان این آموزش ها در حال اجراست.
ابوعلی با گله مندی از تمکین نکردن برخی از دستگاه ها، تصریح کرد: با وجودی که چندین سال از فعالیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی می گذرد، اما هنوز دستگاه هایی از جمله شهرداری و سازمان آب و برق، حاضر به تعامل با آن نیستند که در صورت ادامه این روند تا اوایل سال آینده از طریق سازمان بازرسی و دیوان محاسبات اقدام می کنیم.
وی در ادامه با انتقاد از آموزش آکادمیک در دانشگاه ها اظهار داشت: یکی از ضعف های بزرگ آموزش عالی کشور (البته خاص رشته های کشاورزی نیست) این است که خروجی دانشگاه ها مهارتی نیست، از سوی دیگر بر خلاف قانون که نظام آموزش عالی را موظف کرده است، عنوان و ظرفیت و جنسیت رشته ها را با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی تعیین کنند، این امر نیز اتفاق نمی افتد.
ابوعلی با بیان اینکه بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان کشاورزی عضو سازمان هستند، گفت: 60 درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان افراد جویای کار هستند که البته این به معنی بیکاری همه آنها نیست، بلکه این افراد جویای کار مرتبط هستند.

9754/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.