مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: زنجیره تولید با استقرار ناوگان حفاری پایدار است، هیچ تولیدی را نمیتوان احیا کرد مگر اینکه مته های حفاری در چاه های مطالعه شده بچرخد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه نشست خبری موسوی، مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران با اصحاب رسانه برگزار شد.

موسوی ضمن خوش آمدگویی و تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حدود ۴۰ سال از تاسیس شرکت ملی حفاری می گذرد و در حال حاضر به دلیل رشدی که در طول دوره حیات انقلاب اسلامی داشته اس، ۷۲ دکل حفاری در خوزستان فعال است که ۳ تا از آنها دریایی و مابقی در خشکی است.

وی با اشاره به اینکه اساسی ترین نقش ملی حفاری در زنجیره تولید نفت و گاز است، تصریح کرد: هیچ تولیدی را نمی توان احیا کرد، مگر اینکه مته های حفاری در چاه هایی که  مطالعات مخازن روی آنها صورت گرفته است، بچرخد.

موسوی با اشاره به اینکه از زمان تاسیس این شرکت تا کنون بیش از ۹ میلیون متر حفاری و بیش از ۴۵۰۰ حلقه چاه حفاری شده است، بیان کرد: امروزه صنعت نفت ایران، ملی شده است این بدان معنی است که چرخه تولید از زمین شناسی، اکتشاف، حفاری، استخراج، ترانسقر تولید، فروش و صادرات همگی به دست متخصصین ایرانیانی برنامه ریزی و انجام می شود، در حالیکه پیش از پیروزی انقلاب همه این اقدامات و مدیریتها به دست شرکت های غربی و آمریکایی انجام می شد و ایرانی ها تنها در کارهای یدی و دست دوم مشغول بودند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در خصوص ساخت تجهیزات داخلی، خاطرنشان کرد: در این زمینه پیشرفت های خوبی انجام شده است و رویکرد وزارت نفت نیز حرکت به سمت رونق تولید داخل است.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران بسیاری از تجهیزات خود را بومی سازس کرده و در این راه از اطلاعات و دانش شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی و دانشگاهی استان و کشور استفاده کرده ایم و خوشبختانه قرارداد هایی نیز داریم که در رونق تولید داخلی بشیار موثر است.

موسوی ضمن اشاره به این نکته که زنجیره تولید با استقرار ناوگان حفاری پایدار است، گفت: پتانسیل مخازن هیدروکربنی مناطق نفتخیز نزدیک به ۳ میلیون بشکه است که توسط مهندسین نفت برنامه ریزی و با طراحی حفاری صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: ناوگان ملی حفاری نزدیک به ۲۰ هزار نفر نیروی انسانی دارد که ۴۵۰۰ نفر از تعداد رسمی و بقیه بصورت پیمانی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: ممکن است در بخشی از تامین کالاهای خاص مشکل داشته باشیم، اما خوشبختانه اکثر کالاها در داخل کشور تامین می شود‌.

موسوی ضمن اشاره به این که مدیریت تولید و مخازن بسیار مهم است، تصریح کرد: مدیریت مخازن و تولید بصورت یکپارچه، نشان دهنده توانمندی تخصصی و فنی است.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران ضمن تایید این نکته که میادین نفتی ما متفاوت از میادین نفتی دنیاست، عنوان کرد:  مدیریت ۷۲ دکل در جغرافیای خشکی و دریای ایران کار بسیار مهمی است.

وی با اشاره به سختی کار حفاری تاکید کرد: دکل های ما در تمام‌ طول شبانه روز مشغول کار هستند برای اینکه بتوانند ۸۰ درصد تولید نفت که تامین کننده توان اقتصادی کشور است را با حفاری چاه های تعمیراتی، اکتشافی، توسعه ای و ترمیمی تامین کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه دهه فجر امسال متفاوت از سال های دیگر است، خاطرنشان کرد: نیاز است که این دهه با اقتدار کامل برگزار شود، زیرا دست اندازی دشمنان به کشور ما زیاد است و خوشبختانه مردم هوشمندانه از انقلاب حمایت می کنند.

در ادامه این نشست یعید رضوانی، مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان اظهار کرد: خوزستان با دارا بودن ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی پس از تهران قرار دارد.

وی افزود: استان خوزستان با دارا بودن ۳۳ درصد آبهای شیرین کشور و تامین کننده ۳۵ درصد برق آبی کشور و با تولید ۱۴ میلیون تن محصولات کشاورزی تامین کننده نیاز ۱۱ میلیون نفر در کشور است.

رضوانی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد نفت کشور در خوزستان تولید می شود و با دارا بودن راه های ارتباطی هوابی، زمینی، دریایی، ریلی، در یک مسیر طلایی قرار گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان یکی از اهداف مهم را انتشار اخبار مثبت از خوزستان برای درجه یک نشان دادن استان خواند و گفت: رسانه ها به عنوان بازوهای اصلی انتشار تصاویر و اخبار خوب از استان هستند و نقش کلیدی در این مسئله دارند.

در ادامه این نشست از چاه شماره ۲ فتح بازدید به عمل آمد با مشاهده شرایط سخت کاری کارکنان این بخش متوجه شدیم این کارگران و مهندسین، مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور  نشده و بیشترین آمار افسردگی به دلیل دوری ۱۴ روزه از خانواده را دارا هستند امید است به این مهم بصورت ویژه پرداخته شود.

PicsArt_02-06-09.59.05

PicsArt_02-06-09.59.43

PicsArt_02-06-10.00.25

PicsArt_02-06-10.01.11

PicsArt_02-06-10.02.38

PicsArt_02-06-10.03.25

PicsArt_02-06-10.04.02

PicsArt_02-06-10.04.42

PicsArt_02-06-10.05.39

PicsArt_02-06-10.06.32

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.