به گزارش ایرنا شهریار حیدری به همراه کارگروه وزارت کشور با حضور در یادمان شهدای والفجر ٨ ضمن ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس در جمع اعضای کاروان‌های راهیان نور حضور یافت و از نزدیک وضعیت فیزیکی 2 طرف رودخانه اروند و شهر فاو عراق را مورد بررسی قرار داد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از سفر کارگروه وزارت کشور به منطقه را برداشتن گام جدی به منظور حذف دژ (خاکریز ساحلی) اروند بیان کرد و گفت:با حمایت و پشتیبانی نمایندگان شهرستان آبادان پیگیر عملی شدن امکان ایجاد مبادلات اقتصادی اروندکنار با فاو و آبادان با بصره، لایروبی انهار اروندکنار، حذف خاکریز ساحلی اروندرود و ایجاد جاده ساحلی همچنین احداث مسیر ساحلی آبادان از بهمنشیر به خرمشهر هستیم.
زین‌العابدین موسوی ایجاد جاده ساحلی اروند و بهمنشیر و لایروبی انهار را از عمده کارهای دولت برای رونق دوباره منطقه مرزی اروندرود توصیف کرد و بیان داشت:در آینده‌ای نه چندان دور امکان ارتباط اقتصادی اروندکنار با فاو و آبادان با بصره برای اولین بار در تاریخ 2کشور عملیاتی می‌شود.
به گزارش ایرنا کارگروه تخصصی اعزامی از وزارت کشور مرکب از مدیران کل مرزی و امنیتی و سردار مرتضی قربانی فرمانده محور عملیاتی منطقه امکان حذف خاکریز و دژ ساحلی از نهرقصر اروندکنار و طول مسیر خاکریز ساحلی را بازدید کردند.
با حذف این خاکریز مرزی شرایط و زیر ساخت لازم برای مبادلات تجاری بین اروندکنار و بندر آبادان با بندر فاو و شهر بصره عراق مهیا می شود.
با توجه به هم مرز بودن اروندکنار با شهر فاو عراق اخیرا در نشستی با سفیر ایران در عراق موضوع مبادلات تجاری بین اروندکنار با فاو و نیز آبادان با بصره مطرح شد.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.