به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری بیان کرد:سازمان آب و برق خوزستان تنها اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌دهد اما کارشناسان آن حساسیت لازم را ندارند.
وی با بیان اینکه کسی که به تعهداتش عمل نکند نقد می شود افزود: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان حتی داده‌ و اطلاعات را در اختیار ما قرار نمی‌دهد و بی‌خیال است.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی خوزستان تنها مسئول رساندن کود و مجوز کشت نیست بلکه باید از کشت صیانت کند، این انتقادات نافی باقی تلاش‌های آنها نیست اما انتظار بیش از این است چراکه مردم انتظار بحق دارند و تاکنون در حق آنها کوتاهی شده است.
وی با تاکید بر اینکه اگر وظایف دستگاه های اجرایی در وقت مقرر انجام نشود موجب بی‌تدبیری می‌شود گفت: نباید دستگاه‌ها اجرایی عقب‌تر از دستگاه‌های حاکمیتی باشند.
شریعتی بیان کرد: اگر دستگاهی حتی یکی از تعهداتش را انجام ندهد باید نسبت به همان وظیفه پاسخگو باشد.

** مدیران تا اطلاع ثانوی از استان خارج نشوند
وی با اشاره به اخطاریه ها و هشدارهایی که نسبت به بارش های پیش رو صادر شده گفت: تا اطلاع ثانوی مدیران دستگاه‌های اجرایی حق خروج از استان را ندارند و همه ماموریت‌های خارج از استان لغو است؛ همچنین فرمانداران از شهرستان خارج نشوند و ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها امروز برای پیشگیری از حوادث احتمالی سیلاب برگزار شود.
استاندار خوزستان با اشاره به پیش بینی افزایش آب پشت سد کرخه خاطرنشان کرد: اگر میزان آب پشت سد کرخه افزایش یابد میزان خروجی از سد را افزایش می دهیم لذا باید ظرفیت پذیرش آب تالاب هورالعظیم بیشتر شود و با توجه به اینکه از مخازن شماره چهار و پنج تالاب هورالعظیم استفاده نمی‌شود لازم است به صورت موقت باز شوند تا به ظرفیت تالاب افزوده شود.
وی با اشاره به لایروبی نشدن مناسب رودخانه ها گفت: پخش شدن آب در برخی نقاط نشان از لایروبی نشدن رودخانه دارد.

** هشدار به روستاییان، عشایر و کشاورزان
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز گفت:توصیه اکید مدیریت بحران به عشایر، روستاییان و کشاورزان توجه جدی به هشدارها و اخطارهایی است که از طریق ستاد مدیریت بحران، هواشناسی، فرمانداری ها و سازمان آب و برق صادر می شود.
کیامرث حاجی زاده با اشاره به وقوع سیل سال 95 افزود:امسال با هماهنگی میان دستگاه های مختلف،سیلاب با وجود افزایش چند برابری آوردها نسبت به سال های گذشته مدیریت و کنترل شد.
وی با بیان اینکه خوزستان از نظر میانگین بارش در سال آبی جاری، دومین استان کشور است گفت:
از یک ماه گذشته کارگروه تخصصی مقابله با سیلاب در اداره کل مدیریت بحران تشکیل شده و مسایل و آسیب‌ها به ویژه در حوضه های آبی دز، کرخه، مارون و جراحی پیگیری شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه حوضه دز تک سدی است بیان کرد: در بالا دست دز رودخانه دیگری نیست.
وی افزود: از ابتدای ساخت سد دز تاکنون در این سد رسوب برداری انجام نشده که براساس گزارش سازمان آب و برق، این سد حدود 30 درصد رسوبات دارد که نیازمند مدیریت جدی است.
حاجی زاده گفت:در 40 روز اخیر رهاسازی مستمر آب از سدها را داشته‌ایم که با وجود افزایش دبی رودخانه ها در برخی مقاطع مدیریت و کنترل شده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از وقوع سیلاب در خوزستان بیان کرد: پس از سیل 95 سیل بندها بدون اعتبارت ملی بلکه از طریق تعامل بین دستگاه ها و شرکت ها ترمیم شدند و همچنان در دست ترمیم و بازسازی هستند.
وی گفت: در یک ماه اخیر بیش از 300 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات کامل میان مناطقی از شوش
، دزفول، شعیبیه شوشتر، بخش مرکزی اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، هویزه و دشت آزادگان توزیع شد.
7164/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.