به گزارش ایرنا امید بن عباس روز شنبه در جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان که در محل سالن جلسات اتاق اصناف اهواز بیان کرد: براساس تصمیماتی که در ستاد تنظیم بازار و قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان گرفته شده بود، قرار بر این بود که دان مورد نیاز مرغداران با قیمت مصوب در اختیار مرغداران قرار بگیرد.
وی ادامه داد:بر اساس قیمت کارشناسی که سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان محاسبه کرده بود، مقرر شده بودمرغ زنده با قیمت هرکیلوگرم 81 هزار ریال به کشتارگاه ‌ها تحویل و کشتارگاه ها هم تعهد کرده بودند که پول مرغدار را به صورت نقدی واریز کنند و در نهایت قیمت مرغ برای مصرف کننده 119 هزار ریال باشد اما مرغداران با این تصمیمات موافقت نکردند.
بن عباس با بیان اینکه این ششمین جلسه ای است که در 10 روز گذشته با مرغداران برگزار می کنیم،گفت: هر استان شرایط خاص خودش را دارد، مشکلی در تامین دان مرغ نداریم و به میزانی که دولت تعهد کرده دان تحویل می‌دهیم و با توجه به شرایط استان و اما مرغداران براساس تعهدی که در مقابل دریافت دان داشتند عمل نکردند.
وی افزود: البته در تحویل دان به مرغداران کوتاهی هم انجام گرفت که همین موضوع بر ایجاد اختلال در تصمیماتی که برای قیمت مرغ در خوزستان اتخاذ شده بود ایجاد کرد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: این سازمان با همکاری جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام ، گزارشی از روند تولید مرغ و گوشت و ذخایر و نیاز بازار نسبت به مدت مشابه پارسال تا پایان فروردین امسال، تهیه و در اختیار استانداری قرار دهد تا گزارش به وزیر مربوطه ارایه شود و با تخصیص ارز بیشتر برای جبران کمبودها واردات مرغ به استان انجام شود.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی، سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان و مرغداران جلسه برگزار کردند و آنالیز قیمت را بر اساس اسناد و مدارک موجود مشخص کردند.
وی با بیان اینکه این طرح در تمام کشور در حال اجراست، گفت: روند تحویل هفت کیلودان به ازای هر یک کیلوگرم مرغ به مرغداران با قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ 98 هزار ریال توسط مرغدار در استان های دیگر عملیاتی شده است اما متاسفانه در خوزستان این طرح به دلیل اعتراض مرغداران انجام نگرفت و مرغداران خواستار فروش مرغ با قیمت بیشتر هستند.
بن عباس با اولویت دانستن خواسته مردم خوزستان بیان کرد: مردم از دولت انتظار دارند قیمت مرغ کاهش پیدا کند اما انتظاری که از مرغداران برای همکاری در این زمینه داشتیم انجام نگرفت.
وی افزود: چرا مرغداران با اجرای طرح دولت همکاری نکردند؟ چطور دیگر استان‌ها توانستند با قیمت مصوب طرح را اجرا کنند اما مرغداران خوزستانی نتوانستند؟ مگر زنجیره تولید مرغ خوزستان با دیگر استان ها متفاوت است؟
وی گفت:سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی نیز بازرسی خود را برای اجرای مصوبات و نظارت‌ها انجام دهند و با متخلفان در چهارچوب کمیته ای که ریاست آن را دادستان به عهده دارد اقدام کنند.
پیش از این مقرر شده بود در ازای تحویل دان دولتی به مرغداران قیمت مرغ کشتار روز هر کیلوگرم 119 هزار ریال در بازار عرضه شود که به دلیل مخالفت مرغداران خوزستان این قیمت اعمال نشد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.