کیامرث حاجی زاده روز جمعه در جریان بازدید از روستاهای حاشیه دز در بخش شاوور شهرستان شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای جلوگیری از اتفاق مشابه سیلاب سال 1395، ترمیم سیل بند از 2 سال پیش در بخش های شعبیه شوشتر و شاوور شوش آغاز شده است.
وی از استقرار 40 دستگاه لودر و کمپرسی در محل روستاهای بخش شاور شهرستان شوش خبر داد و اظهار داشت: دبی رودخانه دز افزایش بی سابقه ای داشته و حدود یک ماه پیش کارگروه کنترل سیلاب رودخانه های دز و کرخه تشکیل شد.
وی گفت: سازمان آب و برق خوزستان باید در رهاسازی آب مدیریت لازم را داشته باشد، ما نیز باید از این آب صیانت و صرفه جویی کنیم.
حاجی زاده افزود: طبق پیش بینی ها بارش های قبل توجهی از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده در استان خوزستان رخ می دهد لذا ادارات کل آبفا، جمعیت هلال احمر، ارتش و سپاه در این منطقه مستقر می شوند.
وی با بیان اینکه 2 روستای بخش شاوور شوش در معرض خطر هستند، اظهار داشت: باید نسبت به جابه جایی و اسکان اهالی این روستاها به نقاط امن اقدام شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: خساراتی به جاده های آهودشت بخش شاوور و خط دوم راه آهن وارد شده که اداره کل راه و شهرسازی باید نسبت به بازسازی و ترمیم آنها اقدام کند.
وی گفت: انتقال آب رودخانه به تالاب بامدژ از 2 هفته آینده مدنظر است تا از این طریق علاوه بر کنترل دبی رودخانه، تالاب احیا شود.
به گزارش ایرنا افزایش دبی رودخانه دز تا یکهزارو 300 مترمکعب بر ثانیه موجب سیلاب و زیر آب رفتن 185 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول و 700 هکتار از زمین های کشاورزی شوش شده است.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.