به گزارش ایرنا محمد تقی زاده پنجشنبه در نشست با راهبران آموزشی و تربیتی استان در محل اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور در خوزستان دوره پیش دبستانی اجباری شد، افزود: توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش خوزستان است و یکی از نتایج اجباری شدن این دوره در خوزستان، کاهش آمار کودکان بازمانده از تحصیل بود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت فعالیت راهبران آموزشی و تربیتی گفت: فعالیت راهبران آموزشی و تربیتی زمینه رشد شاخص های علمی برنامه توسعه آموزش و پرورش استان را در دوره ابتدایی فراهم می آورد.
وی افزود: اجرای طرح ها و برنامه هایی مانند راهبردهای ارتقای وضعیت آموزشی دانش آموزان ضروری بوده و گام مهمی در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بزرگترین رسالت آموزش و پرورش را چگونگی شکل گیری هویت دانش آموزان دانست و اضافه کرد: آموزش حروف الفبا، خواندن و نوشتن و حساب کردن به دانش آموزان به تنهایی هدف آموزش و پرورش نیست.
وی گفت: آشنایی دانش آموزان با مهارت های زندگی اجتماعی و درک واژه هایی مثل محبت، دوستی، رفاقت، همدلی و پرورش هویت دینی، مذهبی و ملی از اهدافی مهمی است که در سیستم تعلیم و تربیت دنبال می شود.
وی مهمترین هدف پیش روی آموزش و پرورش خوزستان را انسداد مبادی بی سوادی دانست و بیان کرد: کاهش نرخ بازماندگان از تحصیل در قالب اجرای گام های عملی جذب و نگهداشت دانش آموزان بازمانده و رفع عوامل ایجاد بازماندگی از تحصیل از طریق پیاده سازی طرح های حمایتی از مهمترین برنامه های عملکردی معاونت آموزش ابتدایی در سال جاری است.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان ابتدایی و همچنین آموزگاران نو ورود به دوره ابتدایی از اولویت های اصلی معاونت آموزش ابتدایی است.
وی بیان کرد: پنج هزار کارگاه دانش افزایی در سال تحصیلی گذشته برای بیش از 24 هزار معلم ابتدایی در سراسر استان خوزستان برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست گفت: راهبران آموزشی و تربیتی از بازوهای توانمند آموزش و پرورش هستند که نقش نظارتی آنها در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت، اهمیت فراوانی دارد.
اردشیر شجاعی افزود: بهبود کیفیت آموزش و یادگیری دانش آموزان با توانمند سازی آموزگاران دوره ابتدایی میسر خواهد شد که راهبران آموزشی و تربیتی در این فرایند، زمینه ارتقای سطح علمی و عملی منابع انسانی را فراهم می آورند.
وی با اشاره به برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین اولویت های حوزه های مختلف آموزش و پرورش استان با همراهی صاحب نظران تعلیم و تربیت طراحی و تدوین شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در گذشته بیشترین نرخ تکرار پایه در کلاس اول ابتدایی بوده است، افزود: توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته از مهمترین شاخص های برنامه توسعه آموزش و پرورش استان است.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته پنج هزار نیروی حق التدریس توسط آموزش و پرورش خوزستان جذب شدند، گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی با نظارت راهبران آموزشی از مهمترین برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی است که کارایی نیروهای حق التدریس را افزایش می دهد.
7158/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.