به گزارش ایرنا مردم آبادان با گذشت سه دهه از پایان هشت سال جنگ تحمیلی هنوز برای تردد در خیابان های این شهر با مشکل مواجه هستند .
وجود چاله های فراوان در خیابان‌های اصلی و پر تردد شهر آبادان عبور و مرور مردم به خصوص رانندگان خودرو و تاکسی ها را مشکل کرده و شهروندان از ادامه این روند خسته شده اند.
وضعیت آسفالت در بسیاری از کوچه ها و خیابان های آبادان به خصوص بافت قدیمی این شهر مناسب نبوده و تردد در این مناطق به دلیل وجود چاله های فراوان به سختی انجام می شود ضمن اینکه بسیاری از رانندگان تاکسی بابت آسیب وارده به خودروهای خود به دلیل وجود چاله های فراوان گله دارند. ضمن اینکه هنگام بارندگی بسیاری از خیابان های شهر آبادان به دلیل فرورفتگی آسفالت و چاله های کوچک و بزرگ پر از آب شده و عبور و مرور را سخت تر نیز می کنند.
تعدادی از شهروندان آبادانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گله مندی از وضعیت نامناسب معابر شهری اظهار داشتند: خیابان هایی که برای اجرای طرح هایی چون گازرسانی، فاضلاب، آب، مخابرات حفاری شده اند همچنان بدون آسفالت رها شده اند.
یک شهروند آبادانی ساکن منطقه ذوالفقاری گفت: وضعیت خیابان های این منطقه از ذوالفقار 80 تا 110 اسفناک است و در هنگام بارندگی غیر قابل تردد است.
مهران رضایی با بیان اینکه به دلیل انباشت آب باران و طغیان مجاری فاضلاب هنگام بارندگی فرزندم نمی تواند به مدرسه برود گفت: از آنجا که این خیابان هنگام بارندگی غیر قابل تردد می شود لذا اکثر دانش آموزان ساکن این منطقه برای رفتن به مدرسه با مشکل مواجه شده و بعضا از رفتن به مدرسه منصرف می شوند.
وی اظهار داشت: با وجود بازدید برخی مسئولان دستگاه های اجرایی و خدماتی و حتی امام جمعه آبادان از وضعیت نامناسب خیابان های این منطقه و قول مساعد به مردم برای رفع مشکل معابر تاکنون هیچ اقدامی برای ساماندهی معابر این منطقه صورت نگرفته است.
یکی دیگر از شهروندان آبادانی ساکن کوی کارگر گفت: بیشتر خیابان های کوی کارگر پر از چاله هستند و خودروها به سختی در این منطقه عبور و مرور می کنند.
منصور پورمهاوی وجود دست انداز را از ویژگی های بارز خیابان های آبادان بیان کرد و گفت: اکثر خیابان ها و معابر منطقه کوی کارگر آسفالت مناسبی ندارد و موجب نارضایتی شهروندان این منطقه شده است.
یک راننده تاکسی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به وضعیت نامناسب آسفالت خیابان های شهر رانندگان ناچار باید در طول سال یک تا 2 بار جلوبندی خودروی خود را تعمیر کنند.
عقیل سلامات افزود: رانندگان تاکسی درآمد حاصل از مسافرکشی در طول روز را باید صرف تعمیر و هزینه های استهلاک خودرو کنند چرا ه اکثر خودروهایی که در سطح شهر آبادان تردد می کنند به دلیل چاله های فراوان و سرعت گیرهای غیر استاندارد مشکل جلوبندی دارند.
این شهروند آبادانی تغییر جهت ناگهانی خودروها برای فرار از چاله های سطح خیابانها را یکی یاز علل حوادث رانندگی در سطح این شهر برشمرد و با انتقاد از شهرداری آبادان خواستار مرمت چاله های سطح معابر از سوی این شهرداری شد.
شهروند آبادانی ساکن منطقه امیرآباد نیز گفت: با وجود اجرای طرح های آب، فاضلاب و گاز در این منطقه اما تاکنون اقدامی برای آسفالت خیابان ها نشده است.
محمد دشتی نژاد افزود: علاوه بر این اکثر معابر منطقه امیر آباد به دلیل چاله های فراوان برای خودروها قابل تردد نیست و این مشکل موجب شده تا رانندگان تاکسی از جابجایی مسیر در این منطقه امتناع کنند.
شهروند ساکن منطقه سلیچ نیز بیان داشت: کوچه های این منطقه نیز فاقد آسفالت بوده و هنگام بارندگی غیر قابل تردد می شوند.
عبدالنبی بغلانی گفت: اهالی این منطقه بارها برای آسفالت کوچه و خیابان ها به شهرداری مراجعه کرده اند ولی تاکنون به نتیجه ای نرسیده اند.
شهردار آبادان در خصوص مشکل آسفالت معابر شهری گفت: به منظور ترمیم نوارهای حفاری در سطح شهر به میزان 50 میلیارد ریال با شرکت پارسارگاد قرارداد خرید قیر منعقد شده و تا پایان سال جاری تمام کنده کاری ها و نوارهای حفاری در خیابان های اصلی و سپس فرعی آسفالت می شود.
حسین حمیدپور افزود: هم اکنون در چند منطقه شهر آبادان طرح ساماندهی و بهسازی معابر در حال انجام است و با پایان یافتن این پروژه ها کمتر شاهد نوارهای حفاری و کنده کاری در سطح شهر آبادان خواهیم بود.
وی افزود:در سال های گذشته طرح های عمران شهری به ندرت در سطح شهر آبادان اجرا شده و این مسئله چهره شهر آبادان را زشت کرده است.
شهردار آبادان گفت: پس از انعقاد تفاهمنامه بین شهرداری آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند از ابتدای سال جاری پروژه های عمرانی از جمله بهسازی و نوسازی معابر، پیاده روسازی و آسفالت مناطق امیرآباد فاز 2 و چهار و فاز یک ذوالفقاری، علوانیه و شطیط آغاز شده است.
حمیدپور ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند برای اجرای این پروژه ها تفاهمنامه یکهزار میلیارد ریالی با شهرداری آبادان منعقد کرده است.
از حدود 300 هزار نفر جمعیت شهرستان آبادان بیش از نیمی در شهر آبادان سکونت دارند.
آبادان در ایام نوروز میزبان کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی از سراسر کشور می باشد.
علاوه بر این سفر گردشگران عراقی به شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند که بعد از اربعین امسال کاهش یافته بود مجددا رو به افزایش است.
آبادان در ایام نوروز پارسال میزبان بیش از 1،5 میلیون مسافر ، گردشگر ، راهیان نور و گردشگر عراقی بود.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.