به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب، حبیب اله سمیع روز یکشنبه در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و مدیران عامل شرکت های تابع وزارت نفت در استان خوزستان، اظهار داشت: اولویت اصلی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان مناطق عملیاتی است.
وی ادامه داد:‌ مناطق عملیاتی صنعت نفت بر خلاف شهرهای بزرگ، فاقد امکانات درمانی هستند به همین منظور سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در این مناطق حضور مستقیم دارد تا از کارکنانی که برای رشد و تعالی اقتصاد کشور تلاش می کنند پشتیبانی کند.
او تجهیز بیمارستان نفت اهواز را یکی از فعالیت های این سازمان برشمرد که در این زمینه از تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: یکی از ارکان اصلی این سازمان که اهمیت آن بیشتر از درمان است،‌ بحث پیشگیری و ارائه خدمات سلامت محور به شاغلان و خانواده های آنان است که اهم فعالیت های در دست اقدام در این حوزه شامل انجام معاینات دوره ای کارکنان، اصلاح الگوی تغذیه، اصلاح الگوی فعالیت بدنی و ترویج ورزش همگانی می باشد.

*کار در مناطق عملیاتی و وجود گازهای سمی
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بخش دیگری از این نشست بیان داشت: با توجه به اینکه کار در مناطق عملیاتی به علت فشار بالای سیالات و وجود گازهای سمی و مشتعل با خطرات زیادی همراه است و در صورت بروز حادثه می تواند خسارت های جانی و مالی شدیدی وارد نماید لازم است سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نسبت به ایجاد مراکزی در مناطق دور افتاده برای انجام اقدامات پیش بیمارستانی اقدام نماید.
احمد محمدی با بیان اینکه بخش زیادی از کارکنان این شرکت نیروهای غیررسمی هستند و پا به پای نیروهای رسمی در عملیات مشارکت دارند، خواستار توجه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به این دسته از نیروها شد.
سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در 14 منطقه جغرافیایی اهواز و ماهشهر، آبادان، آغاجاری، گچساران، بوشهر و خارک، مسجدسلیمان، تهران، اصفهان، مرکزی و اراک، شمال، شمالغرب، شمالشرق، غرب کشور و فارس از طریق 9 بیمارستان ، یک دی کلینیک، 24 پلی کلینیک، 69 درمانگاه خانواده، 89 درمانگاه سلامت کار و 71 مرکز پزشکیاری ارایه خدمات می کند.
9931/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.