به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه در آیین نمادین نواختن زنگ ملی روز هوای پاک در هنرستان حضرت خدیجه (س) اهواز بیان کرد: به دلیل رعایت نشدن حق طبیعت در گذشته ، امروزه با مشکلات مختلف زیستی مواجه شده ایم.
وی گفت: در 2 سال اخیر با کارهایی که در استان انجام گرفته، تعداد روزهای هوای پاک در خوزستان افزایش یافته است.
شریعتی ادامه داد: امسال به دلیل بارشهای خوب، شرایط هوایی بهتری داریم و امیدواریم با تداوم این شرایط، خشکسالی که سال ها در استان ماندگار بوده است برطرف شود.
در این آیین مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد : برای بررسی نحوه استفاده انسان ها از محیط زیست لازم است که شاخصی را به عنوان اکولوژیک در هر منطقه شناسایی کرد.
احمد رضا لاهیجان زاده اضافه کرد: در این شاخص مشخص می شود که ساکنان و دولت های هر منطقه چه میزان ازمنابع محیط زیست را استفاده می کنند.
وی گفت : بر اساس بررسی ها، در دنیا آمریکا بیشترین و آفریقا کمترین استفاده را از منابع زمین داشته است.
لاهیجان زاده اظهار داشت : برای داشتن هوای پاک در هر منطقه ، میزان استفاده از خودروها و صنایع، شاخص خاصی دارد که استفاده بیشتر از ظرفیت و حجم محیط باعث افزایش آلودگی می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: ایجاد آلودگی بیش از ظرفیت محیط باعث می شود تا در زمان وقوع وارونگی هوا که یک امر طبیعی است میزان آلودگی در هوا بسیار افزایش یابد.
در این آیین تعدادی از دانش آموزان نقاشی هایی را با موضوع هوای پاک به نمایش گذاشتند که از بهترین نقاشی تقدیر شد.
29 دی ماه روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است .
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.