سردار عبدالله نظرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران دریابانی روز گذشته در جریان بازرسی از 2 فروند شناور صیادی ، 1.2 تن میگوی دریایی که به صورت غیرمجاز صید شده بود کشف و ضبط کردند.
وی ارزش محموله میگوی قاچاق را 350میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط 2 متهم به قاچاق نیز بازداشت و پس از تشکیل پرونده ، تحویل مراجع قضایی شدند.
اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز را برعهده دارد.
به گفته نظرپور ، شناورهای صیادی حامل میگوی قاچاق نیز به یکی از پایگاه های دریابانی در سواحل خوزستان هدایت شدند.
کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی در ماه های اخیر سبب شکل گیری قاچاق صید توسط برخی سودجویان به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس شده است.
صید بی رویه و خارج از تقویم اعلام شده از سوی معاونت صید و صیادی شیلات خوزستان سبب فشار بیش از حد به منابع ذخایر آبزیان باارزش صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس و به مخاطره افتادن حیات برخی گونه های آبزیان و اشتغال صیادان مجاز در استان خوزستان شده است.
ماموران دریابانی خوزستان در سال جاری دست کم 22تن صید غیرمجاز را که بنا بود از طریق آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس قاچاق شود توقیف کردند.
در ماه های اخیر بهای انواع آبزیان دریایی در شهرهای ساحلی خوزستان بیش از 50درصد افزایش داشته که برخی علت این افزایش را قاچاق آبزیان دریایی عنوان می کنند.
سالانه حدود 45تا 47هزار تن انواع آبزیان دریایی(ماهی و میگو) در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید می شود که به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان ، میزان صید دریایی هرساله رو به کاهش است.
فعالیت صیادان بدون مجوز ، صید در زمان تخم ریزی ، فعالیت برخی شناورهای خارجی و ناوگان سنگین صید و صیادی خوزستان از چالش های عمده صید در آبهای شمال غرب خلیج فارس است.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.