به گزارش ایرنا زین العابدین موسوی روز دوشنبه در نشست ستاد شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سرسرای استانداری خوزستان افزود: آبادان در دوران جنگ تحمیلی سختی ها و مشکلات زیادی را تحمل کرده و انتظار می رود که در طول سال چندین بار برنامه هایی برای معرفی رشادت های رزمندگان در جنگ تحمیلی در این شهرستان تهیه شود.
وی ادامه داد:تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در آبادان تهیه شده و انتظار می رود که کارهای ارزشمند دیگری برای ثبت وقایع دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان انجام شود.
موسوی همچنین افزود: وقایع زیادی در آبادان رخ داده که باید ثبت شوند از جمله حادثه سینما رکس است که دشمن از این حادثه به نفع خود استفاده می کند و لازم است که با ثبت این واقعه و بیان واقعیت این فرصت را در اختیار بیگانگان قرار ندهیم.
رییس حوزه هنری خوزستان نیز با بیان اینکه خوزستان محور جنگ تحمیلی بوده مدعی شد: با این وجود هنوز یک کتاب توسط نویسندگان این استان در خصوص دفاع مقدس در خوزستان تولید نشده است.
حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی افزود:برای ثبت وقایع تاریخی که در خوزستان اتفاق افتاده باید حتما کتاب نوشته شود.
وی گفت: همایش هم اندیشی استان های درگیر جنگ تحمیلی شامل هفت استان، به میزبانی خوزستان برگزار شد که نتایج خوبی را برای استان به همراه داشت.
وی افزود: برای برگزاری برنامه های مربوط به دوران دفاع مقدس و آشنایی جوانان با ارزش های آن دوران نیاز به همکاری همه دستگاه های خوزستان است.
وی همچنین گفت: کتاب حادثه سینما رکس آبادان در حوزه هنری آبادان در دست تدوین است.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.