به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، عباس پاپی‌زاده در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در مورد اعتراض نمایندگان تعدادی از استان های کشور در هنگام سخنان رییس جمهوری بیان کرد: تعدادی نمایندگان استان های خوزستان، چهارمحال‌بختیاری و لرستان در جلسه امروز صحبتی با رییس جمهور داشتند مبنی بر اینکه باید جلوی تصمیمات غلط در زمینه انتقال آب گرفته شود.
وی یادآور شد: رییس جمهوری هم قول داد که موضوع را در دستور کار قرار دهد و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه را مامور رسیدگی به این موضوع کرد.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنا شد امروز سه شنبه با دکتر روحانی، جهانگیری و نوبخت جلسه ای در موضوع آب داشته باشیم تا مشکلات هر زودتر حل شود.
وی با بیان اینکه موضوع انتقال آب به یکی از اقدامات تخریبی محیط زیست تبدیل شده است،افزود: در دهه‌های گذشته از طرق مختلف اقدام به انتقال آب بین حوضه‌ای شده و این باعث از بین رفتن رژیم طبیعی رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها شده است.
وی گفت: نخستین اثر مخرب این موضوع را در دریاچه ارومیه و با سدسازی و انتقال آب دیدیم، بعد از آن نیز شاهد بودیم خوزستان دچار نابودی شد و علاوه بر این تالاب‌ها و دریاچه‌های زیادی در سطح کشور از جمله این استان خشک شد.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوزستان تبدیل به کانون گرد و غبار در کشور شده و این مساله اکنون بر 22 استان دیگر تاثیر گذاشته است و این به این معناست که ما تصمیم گیری خوبی در مورد منابع آب نگرفته‌ایم.
پاپی زاده گفت: وزارت نیرو و دستگاه های مربوطه هم حاضر به جبران موضوع نیستند. لایحه بودجه نیز شرایطی دارد که امکان انجام کارهای جدید در زمینه انتقال آب وجود ندارد اما به دلیل برخی از فشارهایی که به دولت وارد می شود تصمیمات اشتباه تکراری در حال وقوع است.
سیام**9121**1336/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.