به گزارش ایرنا پدیده مه از جمله پدیده های جوی غالب در پاییز امسال در خوزستان است که به ویژه در یک ماه اخیر نمود بیشتری پیدا کرد.
این پدیده در بسیاری از نقاط استان از جمله بستان، شوش، ماهشهر، هندیجان، شادگان، ماهشهر و اهواز شعاع دید افقی را به حدی پایین آورد که گاهی تردد خودروها در جاده ها و حتی داخل شهر با مشکلات جدی مواجه بود به گونه ای که شعاع دید را در برخی نقاط به 50 متر و در اهواز به 10 متر و حتی کمتر از پنج متر رساند.
پدیده مه در شامگاهان نیز جلوه ای ویژه ای به شهر ها داده ، به ویژه در هفته جاری مه شبانگاهی به قدری غلیظ بود که شعاع دید را در اهواز به 20 متر کاهش داد و با توجه به وقوع این پدیده در شب تردد با مشکلات بیشتری مواجه شد که احتیاط بیشتری را می طلبید.
این پدیده همچنین باعث لغو پروازهای متعدد در مدت اخیر و بروز حوادث جاده ای شده است.
بر اساس گزارش پلیس راه خوزستان، هفته گذشته مه صبحگاهی در جاده اهواز - آبادان موجب کاهش دید و برخورد 29 خودروی سواری و تریلر در 6 تصادف زنجیره ای در این جاده شد.

**دمای زیر 10 درجه در پنج نقطه خوزستان
مدیر کل هواشناسی خوزستان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پدیده مه ،حداقل دید افقی در بستان را در صبح روز چهارشنبه به 50 متر، ماهشهر، شادگان و ایستگاه کشاورزی اهواز 100، ایستگاه فرودگاهی اهواز 300 و آبادان 800 متر رساند.

**تداوم پدیده مه تا فردا
محمد سبزه زاری افزود: مردم پنج شهر استان امروز صبح دمای زیر 10 درجه را تجربه کردند که از این میان ایذه با 4.7 درجه سردترین شهر استان بود و دمای دهدز پنج درجه، بهبهان هفت و دزفول و گتوند نیز 9 درجه سانتیگراد گزارش شده است.
وی ادامه داد: پدیده مه تا فردا بر استان غالب است.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.