به گزارش ایرنا دکتر ایرج نظری روز یکشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: از مواردی که باعث کاهش انگیزه پژوهشگران در فعالیت های پژوهشی می شود کمتر توجه کردن مسئولان تصمیم گذار به نظریات پژوهشگران است.
وی به سد گتوند اشاره کرد و افزود: بسیاری از افراد پژوهشگر آسیب های احداث این سد به محیط زیست را اعلام کردند اما توجه جدی صورت نگرفت و الان این سد به صورت یک معضل درآمده است.
نظری بیان کرد:ارتباط کم دانشگاه با بیرون دانشگاه و صنعت از جمله کشاورزی و آبخیزداری نیز باعث شده جزیره ای عمل کنیم؛ نیازمندی های بیرون به خوبی احساس نمی شود و امکان ارایه راهکار مناسب وجود ندارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: فاصله دانشگاه ها و صنعت باعث شده از فرصت های مناسب استفاده بهینه نکنیم.
وی اضافه کرد: بسیاری از دانش آموختگان احساس می کنند فضای بیرون با فضای مراکز آموزشی آنها خیلی متفاوت است و به دلیل برقرارنشدن ارتباط در دوره تحصیلی بهره وری کاهش می یابد.
نظری ادامه داد: به جای استفاده از تولیدات علمی دیگران باید تلاش کنیم نیازمندی خود را تولید کنیم و آنها را به کار گیریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهوازبیان کرد: مواد اولیه بیش از 50 درصد مصرف ملزومات پزشکی از منابع پتروشیمی است و باید رشته های دانشگاهی از جمله حوزه مهندسی پزشکی در جهت رفع مشکلات جامعه تربیت شوند.
وی با اشاره به مشکلات دارویی در کشور گفت: بسیاری از بیماران در تنگنای تهیه دارو هستند و باید در حوزه پژوهش دارویی فعالیت بیشتری صورت گیرد.
نظری ادامه داد: گسستگی بین فضاهای آموزشی و نحوه تربیت افراد با نیازمندی ها، باعث می شود توسعه پیدا نکنیم و نیازمند دیگران باشیم.
وی بیان کرد: مدیریت این دانشگاه در حمایت از فعالیت های پژوهشی دریغ نمی کند.
در این آیین 56 نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز تقدیر شدند و چهار نفر به دیبرخانه ستاد هفته پژوهش استان معرفی شدند.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.