به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در شورای کشاورزی شهرستان رامهرمز اظهار داشت: سازمان آب و برق باید به اجرای مصوبات نشست‌ها ملزم و متعهد باشد نه این که بخشی از مصوبات را اجرایی کرده و بخشی دیگر را انجام ندهد.
وی افزود: با وجود این که سازمان آب و برق استان در بسیاری از بخش ها و در بحران ها همراهی خوبی داشته است اما در زمینه آبزی پروری جای گلایه وجود دارد.
استاندار خوزستان با اشاره به این که ستاد راهبردی توسعه شیلات نزدیک به یک سال است تشکیل نشده ،توضیح داد: اداره کل شیلات استان نیز ضرورت دارد ستاد راهبردی توسعه شیلات را تشکیل دهد و از استانداری برای تشکیل جلسات آن پیگیری لازم را انجام دهد.
وی با بیان این که در توزیع اعتبارات عمرانی بخشی از بودجه به طرح های معیشت محور که طرح های کشاورزی از آن جمله است اختصاص خواهند داد گفت: دستگاه های فعال در بخش کشاورزی از هم اکنون طرح هایی برای سال آینده تعریف کنند و ارایه دهند چرا که اولویت ما به طرح های معیشتی خواهد بود.
شریعتی با بیان این که رامهرمز و رامشیر از قطب های کشاورزی استان هستند و سهم عمده ای از کشاورزی استان را به خود اختصاص داده اند توضیح داد: در طرح 550 هزار هکتاری حدود 12 درصد از فاز اول به این 2 شهر تعلق یافته است.
وی با تاکید بر رفع موانع جزیی در حوزه کشاورزی این دو شهرستان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح مقام معظم رهبری و مکانیزه شدن و مدرن سازی کشاورزی افزایش محصول تحقق خواهد یافت.
استاندار خوزستان ادامه داد: 14 هزار هکتار از اراضی نیاز به هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی داشت که از سال گذشته پیگیر این موضوع هستیم تا به زودی حل ‌شود ، هر چند که میراث فرهنگی ما سرمایه های نسل های آینده محسوب می شوند و باید حفظ شوند.
وی با اشاره به احداث نهر حکمی و ابوالفارس بیان کرد: این 2 نهر در اولویت برنامه ها هستند و اعتبار برای این 2 پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
شریعتی ادامه داد: طرح اتصال 1.5 کیلومتر آبرسانی کشاورزی به سد مخزنی رامهرمز هم تصویب و در دستور کار قرار گیرد تا برخی مشکلات آب کشاورزی این شهرستان برطرف شود همچنین طرح آبخیزداری بن رشید باید در اولویت پیگیری ها قرار گیرد.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.