دکتر بابک مختاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سه نوع بودجه پژوهشی در خوزستان وجود دارد که از جمله آنها بودجه پژوهشی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها است که معمولا روی کارهای بنیادی هزینه می شود و بودجه پژوهشی دستگاه های اجرایی که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اعتبار می گیرند.
وی بیان کرد: بودجه پژوهشی شرکت های دولتی مستقر در خوزستان مانند شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، شرکت ملی حفاری، آب و فاضلاب و سازمان آب و برق، 15 برابر بودجه های یاد شده است و مشکل اساسی خوزستان این است که این بودجه زیاد در استان هزینه نمی شود اما 2 بودجه دیگر روند هزینه کرد خوبی دارد.
مختاری ادامه داد: اگر 50 درصد این بودجه در خوزستان هزینه شود می تواند تحول عظیمی در حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری این استان ایجاد کند.
رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت:حوزه های تابعه وزارت نیرو و نفت باید نگاه ویژه تری به دانشگاه های خوزستان و پارک علم و فناوری داشته باشند.
وی به محصولات ویژه حاصل پژوهش حوزه علم و فناوری خوزستان در سال های گذشته اشاره کرد و افزود:پمپ های srp دانشگاه شهید چمران اهواز، مته های حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان و فشار سنج های درون چاهی شرکت های پارک علم و فناوری از جمله این محصولات است که جزو 10 قلم کالای بسیار پیشرفته و پرکاربرد وزارت نفت هستند که در حال تولید و ارایه به دستگاه های کارفرما است.
مختاری ادامه داد: با توجه به نظر سنجی صورت گرفته از نمایشگاه پارسال پژوهش در اهواز،امسال با همکاری کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش و ارایه آموزش های علمی به زبان ساده امکان بازدید کودکان را از این نمایشگاه افزایش دادیم تا از سن کم با موضوع تحقیق و پژوهش آشنا شوند.
رییس پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: هدف اصلی ما از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، نهادینه شدن پژوهش در جامعه از سنین کم و ارتباط بیشتر مردم عادی با پژوهش هایی است که در دانشگاه و صنایع انجام می شود.
وی گفت: برگزاری فن بازار و حضور بانوان کارآفرین و دارای مشاغل خانگی در قالب خانه بازار از دیگر برنامه های نمایشگاه است.
مختاری ادامه داد: مهمترین نقص نمایشگاه امسال پژوهش در اهواز، حضور نداشتن شرکت های تابعه وزارت نفت و وزارت نیرو بود.
20 دستگاه اجرایی، شرکت و دانشگاه های دولتی و حدود 30 شرکت واحد فناور در نمایشگاه پزوهش امسال در اهواز حضور دارند.
این نمایشگاه از دهم تا 13 آذر در محل نمایشگاه های دایمی اهواز برپا است.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.