به گزارش ایرنا، احمد محمدی پنج شنبه در آئین گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری خوزستان اظهار داشت : سال حمایت از ساخت داخل و کالای ایرانی با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی همزمان شده تا از این طریق بیش از پیش متوجه باشیم که باید نگاه ها به داخل معطوف شود.
وی با تاکید بر اینکه همراهی و همکاری همه بخش های مرتبط این حوزه در شرایط تحریم های ظالمانه یک ضرورت است ، گفت: در شرایطی که ناجوانمردانه ترین تحریم ها را داریم باید به سازندگان داخلی توجه بیشتری شود.
سرپرست شرکت مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به تاریخچه برگزاری این نمایشگاه از سال 88 با رویکرد تامین نیازهای ضروری صنعت نفت از طریق این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه هرساله در حال بهبود کیفی است و شرکت های توانمند و دلسوزی پا به عرصه می گذارند.
محمدی ادامه داد: نوآوری، کارهای آزمایشگاهی ، ساخت نمونه، تولید انبوه و تجاری سازی بخش عمده ای قطعات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور از جمله دستاوردهای این نمایشگاه است.
سرپرست شرکت مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: در این سال ها که از نمایشگاه های نفت و حفاری می گذرد توانسته ایم 10 هزار قطعه صنعتی در حوزه چاه، عملیات حفاری و ... بومی سازی شده است.
وی با اشاره به اینکه اگر این زنجیره، ساخت، بازسازی، اصلاح که در این صنعت مصرف می شود را داخلی کنیم ، سود آوری و ارزآوری خواهد داشت، گفت: اگر با توجه به استعدادی که کشور از نظر نیروی انسانی پای کار، متخصصان و آزمایشگاه های مختلف، شرکت های دانش بنیان، سازندگان و بازرگانان دارد، به خود کفایی نرسیم مقصر مدیران میانی خواهند بود.
محمدی با تاکید بر اینکه نیازهای صنعت نفت باید بدون سانسور در اختیار دانشگاهیان، دانشجویان و کارآفرینان قرار بگیرد، عنوان کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای به نمایش گذاشته شده که حاصل این دیدگاه است.
محمدی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های راکد موجود در مرزهای جغرافیایی مناطق نفتخیز بیش از پیش استفاده کرد، گفت: استعدادهای موجود در استان های بوشهر، فارس، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان باید بیش از پیش به خدمت گرفته شوند.
سرپرست شرکت مناطق نفتخیز جنوب همچنین از رونمایی پنج دستاورد دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در دهمین نمایشگاه صنعت نفت خبر داد و افزود: علاوه بر این تعدادی قرارداد ساخت منعقد خواهد شد.
وی با اشاره به حضور 220 شرکت داخلی در این نمایشگاه ، گفت: با توجه به استراتژی وزارت نفت، برنامه ریزی کردیم از ظرفیت های داخلی برای توسعه میادین، تکمیل چاه و اقدامات درون چاهی، تاسیسات، جمع آوری گاز، بازسازی تاسیسات، احداث و تجهیز تلمبه خانه ها استفاده شود؛ با توجه به شرایط تحریم باید بهره گیری از بخش خصوصی شتاب بیشتری پیدا کند.
گفتنی است، دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری از یکم تا چهارم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان برگزار می شود.

9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.