به گزارش ایرنا آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز با اشاره به برگزاری انتخابات کنگره آمریکا برای تعیین اعضای پارلمان گفت: در این انتخابات دیدیم که آمریکایی ها چگونه به جان هم افتادند و در نهایت مجلس به دست دموکرات ها افتاد و باعث ایجاد اختلافات بسیار شدید بیشتری در بین سران این کشور شد.
وی افزود: به همین دلیل آثار افول ابر قدرتی آمریکا در حال نمایان شدن است و از این بابت این کشور شرایط خوبی ندارد.
وی به شکست فاجعه بار سیاست های ائتلاف سه گانه آمریکا، اسرائیل و عربستان در مقابل ایران، عراق و یمن اشاره کرد و گفت: مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی فقط فعالیت های هسته ای نیست بلکه نگرانی آنها این است که ایران در حال تشکیل بزرگترین قدرت منطقه از نظر تکنولوژی و نظامی است.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان همچنین پیاده روی اربعین را یکی از جنبه های مهم اتحاد و همدلی بین مردم ایران و عراق دانست و گفت: ایام اربعین بزرگترین کنگره بین المللی شیعه است.
آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: هر ساله شیعیان دنیا از بابت برگزاری و حضور در اربعین دستاوردهای متعددی از جنبه های سیاسی و معنوی کسب می کنند.
وی با اشاره به اتمام ماه های محرم و صفر ، عنوان کرد: توصیه می شود با توجه به برکات عزاداری برای اباعبدالله الحسین (علیه السلام) این مراسم هر چند مدت یکبار تا آغاز ماه محرم سال آینده ادامه داشته باشند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین پیاده روی به سمت مشهد را الهام گرفته از اربعین دانست و گفت: در روز شهادت امام رضا (علیه السلام) در مسیرهای مختلف از جمله شهرهای بهبهان و دزفول شاهد پیاده روی عزاداران به سمت قدمگاه و یا اماکن مذهبی بودیم.
امام جمعه کلانشهر اهواز تاکید کرد: در طول ماه های محرم و صفر زحمات زیادی برای برگزاری مراسم و ایجاد زیرساخت های لازم برای پیاده روی اربعین در استان کشیده شد و از این بابت باید از تلاش های صورت گرفته تشکر کرد.
آیت الله موسوی جزایری همچنین به روز بیماران کلیوی در 23 آبان اشاره کرد و گفت: این قشر از جامعه با مشکلات متعددی رو به رو هستند و لازم است تا همکاری ها و خدمات ویژه ای به این بیماران ارائه شود.
9931/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.