در این عملیات، سه بهله دلیجه و هفت قطعه قمری کشف و ضبط شده و صیادان و قاچاقچیان پرندگان شکاری شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از باغملک، یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک، طی گشت و کنترل به چند نفر متخلف صید غیر مجاز برخورد نموده که با ساخت کوخه اقدام به صید غیر مجاز پرندگان شکاری می نمودند.

متخلفین یاد شده، غیر بومی شهرستان بوده و از نواحی جنوبی استان به این منطقه عزیمت نموده اند و تحت عنوان خانه های عشایری در منطقه حضور داشتند؛ ولی متاسفانه در قالب خانه های عشایری و دامداری اقدام به صید و قاچاق پرندگان شکاری می کردند.

متخلفین مذکور، به محض رویت نیروهای اداره محیط زیست باغملک از صحنه متواری شده و طی بررسی های صورت گرفته تعداد ۳ بهله دلیجه و ۷ قطعه قمری که به عنوان طعمه جهت صید پرندگان استفاده میشد، از محل سکونت و کوخه آنان کشف و ضبط گردید.

هر ساله و با شروع مهاجرت پرندگان شکاری به مناطق جنوبی کشورمان و استان خوزستان سودجویان و منفعت طلبان اقدام به ساخت کوخه و کومه و صید این پرندگان می نمایند.

کشور ایران به دلیل تنوع اقلیمی و زیست گاهی یکی از مناطق مناسب برای مهاجرت پرندگان شکاری است و همین موضوع باعث شده که کشورمان در مرکز توجه سوءاستفاده کنندگان و قاچاقچیان برای مقاصد قوش بازی و دست آموز کردن غیر مجاز پرندگان شکاری باشد.

پرندگان شکاریِ روز فعال، از راسته شاهین سانان شامل دلیجه، بالابان، بحری و شاهین بیشتر مورد توجه سودجویان قرار دارد که از این بین، بالابان، بحری و شاهین به دلیل صید غیر مجاز در خطر انقراض قرار گرفته اند.

در ضمن، کوخه گودالی است به عمق بیش از یک متر که در زمین حفر شده و سقف آن به صورت قوسی شکل با سوراخ هایی برای دیدن جلو و اطراف پوشانده می شود.

در جلوی کوخه سه رشته تور پهن می شود و شخص کوخه نشین با قرار گرفتن در این گودال و طعمه قرار دادن پرندگانی نظیر کبوتر و قمری اقدام به جلب پرندگان شکاری نظیر بالابان، بحری، شاهین و دلیجه کرده و پرنده گرفتار در تور را صید می کنند.

WhatsApp Image 2018-10-30 at 1.03.08 PM

WhatsApp Image 2018-10-30 at 1.03.09 PM

WhatsApp Image 2018-10-30 at 1.03.11 PM

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.