به گزارش ایرنا دکتر مهران ورناصری یکشنبه در پیامی اعلام کرد: همکاران دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان متولیان سلامت استان، در تاریخ 29 مهرماه پس از اطلاع از فوت 2 کودک با تشکیل تیم های کارشناسی در معاونت های درمان، بهداشت و غذا و دارو اقدام به بازدید و بررسی کارشناسی این مساله کردند.
وی افزود: همانگونه که مردم می دانند لازمه مشخص شدن علت این مشکل ارائه نظریه علمی و کارشناسی دقیق و به دور از اشتباه کارشناسان و متخصصان مربوطه است.
ورناصری بیان کرد: برخی افراد و خبرگزاری ها بدون اطلاع علمی و مدارک کافی و صرفا بر اساس حدس و گمان و اظهار نظریه های غیر کارشناسی باعث تشویش اذهان عمومی و پیچیده تر شدن مشکل و ناراحتی خانواده آنها شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: این دانشگاه پس از جلسات مکرر با حضور متخصصان رشته های عفونی، مسمومیت ها، اپیدمیولوژی، داروسازی بالینی، کارشناسان متبحر و بازدید از داروخانه هایی که دارو از آنها تهیه شده فرضیه دارو را به عنوان عامل مستقیم مرگ 2 کودک مردود می داند.
وی بیان کرد: همچنین طبق بررسی ها و آزمایشات دقیق به عمل آمده از نمونه های اخذ شده از2 کودک و اطرافیان و ارسال آنها به آزمایشگاههای رفرانس در اهواز و تهران فرضیه بیماری آنفلوآنزا و mers به عنوان عامل مرگ بعید بوده و مطرح نیست.
بیماری مرس (MERS) یا 'سندرم تنفسی خاورمیانه' بیماری است که توسط ویروسی به نام کوروناویروس (Coronavirus) ایجاد می شود، دستگاه تنفسی را مبتلا کرده و بسیاری از بیماران آن مشکلات حاد تنفسی و علائمی مانند تب، سرفه و نفس تنگی دارند.
ورناصری اضافه کرد: سایر علل نظیر مسمومیت های احتمالی باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: همچنان مراحل آزمایشات کارشناسی در حال انجام است و با هماهنگی سازمان پزشکی قانونی آخرین اخبار و اطلاعات لازم به اطلاع مردم می رسد.
به گزارش ایرنا 2 کودک 18 ماهه و 6 ساله اهوازی یک هفته پیش با فاصله کوتاهی به علت ایست قلبی تنفسی راهی بیمارستان شده و کمی بعد از انتقال فوت کردند.
شایعات بسیاری در این خصوص در فضای مجازی منتشر شد که از جمله آن استفاده از شربت شپش و ابتلا آنان به آنفلوآنزای پرندگان بوده است.
3004/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.