به گزارش ایرنا سلام کاظم عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: تردد زائران اربعین حسینی در گذرگاه شلمچه عراق روان است و زائران بدون مشکل روانه عتبات عالیات و کربلای معلی می شوند.
وی افزود: تدابیر امنیتی و حفاظتی لازم در مسیر شلمچه برای عبور زائران اربعین حسینی در خاک عراق دیده شده و تاکنون اتفاق خاصی در مرز شلمچه رخ نداده است.
فرمانده مرزبانی منطقه چهار کشور عراق گفت: همه تلاش دولت عراق، ایجاد زیرساخت و تامین امنیت زائران اربعین حسینی است تا این همایش بزرگ جهان اسلام در بهترین شکل ممکن برگزار شود.
کاظم تصریح کرد: اربعین حسینی بستر بسیار مناسبی است که ائمه ما برای رشد و ظهور هر چه بیشتر حق که در مکتب اهل بیت(ع) تجلی یافته فراهم کرده اند.
وی اظهار داشت: مردم عراق این استعداد و خصلت ذاتی خود را در سنوات اخیر در مواکب مسیرهای منتهی به عتبات عالیات و کربلای معلی نشان دادند و با حضورشان پذیرای زائران ابا عبدالله الحسین هستند.
وی افزود: همبستگی و دوستی دولت و ملت ایران و عراق به ‌واسطه برگزاری باشکوه اربعین حسینی مستحکم‌ تر شده است و در پی آن هستیم تا در سال های بعدی کاستی های برگزاری همایش عظیم اربعین حسینی را کاهش دهیم.
مرز شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر در استان خوزستان یکی از مبادی تردد زائران اربعین حسینی است.
مرز شلمچه تنها مرز اختصاص یافته برای عبور زائران خارجی برای شرکت در حماسه اربعین حسینی است.
از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 250 هزار زائر برای شرکت در همایش بزرگ اربعین از مرز شلمچه راهی کربلای معلی و عتبات عالیات شدند.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.