به گزارش ایرنا این اداره کل روز یکشنبه در اخطاریه ای اعلام کرد: با توجه به وقوع تندبادهای لحظه ای، انتظار برخاستن گرد و غبار و کاهش دید ناشی از آن به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی استان و وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن خلیج فارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه وجود دارد.
در این اطلاعیه آمده است: همچنین با توجه به تقویت سامانه بارشی وارد شده به استان و وقوع رگبار و رعد و برق ، وزش بادهای قابل ملاحظه، احتمال تگرگ و در برخی نقاط آبگرفتگی معابر به ویژه در نیمه شمالی ، غربی، مرکز یو جنوبی استان از ظهر روز یکشنبه تا اواخر روز سه شنبه پیش بینی می شود.
با توجه به ماهیت سیستم های ناپایدار امکان شدت گرفتن بارش ها به صورت نقطه ای در سایر نقاط استان وجود دارد.
محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته ماهشهر با 36 و ایذه با 14 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز 35 و حداقل 21 درجه سانتیگراد را گزارش شده است.
پدیده گرد و غبار بیش از 10 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد.
افزایش غلظت گرد و غبار در چند سال اخیر به شبکه برق و محصولات کشاورزی این استان خسارت زده و تعطیلی مکرر مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات را به دنبال داشته است.
گرد و غبار از یکشنبه شب تا صبح روز دوشنبه بیشتر نقاط خوزستان را فرا گرفت و با بارندگی پاییزی برطرف شد.
بر اساس گزارش اداره کل محیط زیست خوزستان، بیشترین میزان گرد و غبار در ساعت هشت صبح روز دوشنبه 23 مهرماه در حمیدیه هفت هزار و 206، آبادان 6 هزار و 930، رامشیر 6 هزار و 886 و اهواز 2 هزار و 181 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شد.
میزان مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.