به گزارش ایرنا سردار عبداله نظرپور در آیین راه اندازی قرارگاه مرزبانی اربعین حسینی که در مرز چذابه برگزار شد افزود: مجموعه مرزبانی خوزستان با اشراف کامل بر مرزها و تعامل سازنده با نهاد های امنیتی و اطلاعاتی و همچنین برگزاری نشست ها و ملاقات های متعدد با همتایان عراقی خود ، همه تلاش خود را در تامین امنیت زائران اربعین در دو سوی مرز به کار خواهد گرفت.
وی گفت: به لطف الهی و با تلاش و پیگیری مستمر مرزبانی خوزستان در کنار سایر دستگاه های دخیل در این امر ، شاهد آمادگی مطلوب در گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه برای تامین امنیت و خدمت رسانی به زائران اربعین هستیم.
سردار نظرپور بر هماهنگی بیشتر و مهیاسازی بسترهای خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین امسال تاکید کرد و افزود: با تدابیر لازم از مدت ها پیش حریم مسیرهای دسترسی به گذرگاه مرزی چذابه با هدف جلوگیری از ورود به نقاط آلوده به مین و مواد انفجاری مربوط به جنگ تحمیلی مشخص شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان نیز در این آیین با تقدیر از ماموران مرزبانی خوزستان در تامین امنیت و پیگیری مسایل مربوط اربعین حسینی(ع) گفت: مرزبانان استان در سال های گذشته نیز نشان دادند که بهترین اسوه ایثار، جهاد و ولایت مداری بوده و از هیچ تلاشی بری خدمت رسانی بهتر به زائران امام حسین(ع) دریغ نمی کنند.
حجت الاسلام 'سیدمحمود موسوی'با اشاره به استقبال بیش از پیش شیعیان جهان برای حضور در کنگره عظیم اربعین حسینی گفت: همانند سال های گذشته شاهد حضور و تردد اتباع خارجی از سایر کشورهای همسایه در پایانه های مرزی خوزستان هستیم و این اهمیت و حساسیت کار را دو چندان خواهد کرد.
حجت الاسلام موسوی همچنین در نشست هم اندیشی با فرمانده مرزبانی خوزستان در خصوص مکان و جانمایی مواکب در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه بحث و تبادل نظر کرد.
در مرزهای چذابه و شلمچه 600موکب مردمی ، 400 موکب در طول مسیرهای منتهی به این گذرگاه های مرزی و 60موکب در داخل خاک عراق برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا می شود.
حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی از اول ماه صفر شروع می شود و تا یک روز مانده به روز اربعین ادامه می یابد.
بر اساس تقویم رسمی کشور ، هشتم آبان برابر با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.
در اربعین پارسال 380هزار زائر از چذابه در110کیلومتری شمال غرب اهواز و 650هزار زائر از گذرگاه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر راهی کربلای معلی شدند.
گذرگاه های مزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام سه مرز رسمی برای تردد زائران اربعین حسینی هستند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.