صابر علیدادی جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: کانال «پای پل» در بالادست رودخانه کرخه که محل تامین بخشی از آب مورد نیاز طرح آبرسانی غدیر به این چهار شهر است دچار شکستگی شده و تعمیر آن ضروری است.
وی افزود: این کانال روباز از ابتدا دچار مشکلاتی بوده اما از یک ماه گذشته این مشکلات بیشتر شده به طوری که حفره ها و شکستگی های عمیق در آن ایجاد شده که موجب هدر روی آب می شود، تلاش بر این بود که مشکلات این خط تا عبور از فصل گرما به صورت مقطعی مرتفع شود ولی اکنون تعمیرات اجتناب ناپذیر است.
به گفته وی تعمیرات خط غدیر از شنبه شب به مدت 48 ساعت انجام می شود.
علیدادی با بیان اینکه حدود 75 درصد آب طرح غدیر از طریق ایستگاه دیگری بنام «قیصریه» قابل تامین است، اضافه کرد: آب شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان و اهواز در زمان تعمیرات دچار قطعی نمی شود، اما افت فشار در برخی مناطق و کاهش کیفیت پیش بینی می شود.
وی در ادامه گفت: شرکت های آب و فاضلاب شهری مسئول توزیع آب هستند و اگر این امر به خوبی اتفاق بیفتد و بهره برداری به درستی انجام شود، قطعی آب نباید اتفاق بیفتد.
علیدادی افزود: شوری آب (EC) کارون در اهواز بین 2 هزار و 800 تا سه هزار میکروموس است و شرکت آبفای اهواز می تواند کمبود خود را از طریق رودخانه کارون جایگزین کند اما به دلیل بالا بودن شوری آب کارون در خرمشهر و آبادان، نمی توان از این رودخانه برداشت آب انجام داد.
وی همچنین درباره اطلاعیه آبفای خرمشهر درباره ذخیره آب برای چهار روز توسط شهروندان گفت: برخی از شرکت های آبفا معتقدند که مخزن کافی برای ذخیره آب ندارند و بر همین اساس ممکن است به شهروندان توصیه کنند که اب ذخیره کنند.
طرح آبرسانی غدیر با هدف اصلی تامین آب شرب برای شهرهای مرکزی، جنوبی و غربی خوزستان (شامل 26 شهر و یک هزار و 608 روستا که پیش از این از کارون تامین می شدند، طراحی شده است. این طرح در حال حاضر آب شرب چهار شهر آبادان، خرمشهر، اهواز و شادگان را از سد کرخه تامین می کند.
در پی شور شدن آب شهرهای خرمشهر و آبادان در تیر و خرداد امسال، طرح غدیر به صورت اضطراری در نیمه تیر تکمیل شد.
9754/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.