افرادی از زن و مرد و پیر و جوان در بخش دیالیز مرکز درمانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول دیده می شوند اما در این بین دخترکی معصوم توجه همه را به خود جلب می کند.
دختری که شیلنگ های متصل به دستان کوچکش او را از پرواز در رویاهایش منع می کنند.
رنگش پریده و اضطراب در وجودش موج می زند؛ زیاد سخن نمی گوید، دوست دارد نقاشی بکشد ولی نمی تواند.
پرستو به تازگی هفت ساله شده و غرق در فکر کیف و دفتر نویی است که تازه خریده اما گویا شوق رفتن به مدرسه و بازی با همکلاسی ها در چهره رنگ پریده اش دیده نمی شود.
در چهره این کودک معصوم تنها چیزی که دیده و حس می شود انتظار است؛ انتظار برای اهدای کلیه تا زندگی، دوباره به او لبخند بزند.
وقتی دستگاه دیالیزی را می بینی که هم قد پرستو است دست به دعا می شوی و از خدای بزرگ می خواهی که هرچه زودتر کلیه ای برای این دختر معصوم پیدا شود.
بیماران دیالیزی از هر قشری در مرکز درمانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول دیده می شوند؛ بیمارانی که هر کدام در انتظار پیوند هستند.
اهدای عضو از اقدامات ارزشمند و حسنه ای است که باید هرچه بیشتر در جامعه نهادینه شود تا دخترکانی نظیر پرستو به زندگی عادی برگردند.
به گفته لیلا حجتی سرپرستار بخش دیالیز مرکز درمانی امام حسن مجتبی(ع) بیشتر بیماران دیالیزی این مرکز وضعیت مالی خوبی ندارند و برای روند درمان خود و پیوند کلیه، چشم انتظار خیران هستند.
وی می گوید:‌167 بیمار شامل 105 مرد و 62 زن در این مرکز، دیالیز می شوند که خوشبختانه از ابتدای امسال تاکنون چهار نفر از آنها پیوند کلیه شده اند.
به گفته متخصصان اهدای عضو می تواند از افراد زنده در مورد کلیه و یا اهدای قسمتی از کبد یا ریه بزرگسالان به فرزندانشان یا از افراد مرگ مغزی و از افراد مرگ قلبی در شرایط خاص و با تجهیزات و تمهیدات ویژه انجام شود.
قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها اعضای قابل اهدا هستند. علاوه بر این اعضا، برخی از بافت های بدن نیز قابل پیوند هستند.
انجمن اهدای عضو ایرانیان در سال های اخیر اقدام به ثبت نام افراد برای اهدای عضو می کند بدین صورت که افراد رضایت خود را برای اهدای اعضای خود در صورت مرگ مغزی اعلام می کنند.
مردم می توانند با مشارکت در این طرح خداپسندانه و انسان دوستانه شعار '‌بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند' را تحقق بخشند.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.