عبدالرضا جوکار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل نبود مکانی مناسب، بسیاری مواقع به علت تداخل با مسابقات فوتبال نمی توانیم به تمرین بپردازیم و ورزشکاران جانباز و معلول از این موضوع ناراحت هستند، بی شک اگر امکاناتی مختص ورزشکاران جانباز و معلول داشتیم شرایط مدال آوری ورزشکاران استان بهتر بود.
رکورد دار پرتاب نیزه تیم ملی کشورمان با بیان این که شرایط در ماده پرتاب نیزه سخت تر از قبل شده است گفت: با توجه به این که در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا کلاس های 53 و 54 ادغام شده است، شرایط کار سخت شده اما تمام تلاش خود رامی کنم که بهترین نتیجه را بگیرم.
وی ادامه داد: در 2، 3 سال اخیر ماده پرتاب نیزه کلاس 53 از مسابقات جهانی حذف شده بود و این موضوع باعث شد که قدری از ورزش دور باشم هر چند تمرینات خود را در طول این مدت داشتم.
با سابقه ترین ورزشکار ایران در رقابت های پارآسیایی جاکارتا گفت: اولین دوره بازی های پارآسیایی سال 2006 در مالزی به صورت آزمایشی برگزار شد که در آن دوره حضور داشتم همچنین اولین دوره رسمی این رقابت ها سال 2010 در گوانجوی چین بود و دوره بعد سال 2014 در اینچوان کره برگزار شد که در هر 2 دوره موفق به کسب مدال شدم.
وی با بیان این که ورزش جانبازان و معلولان ورزش نوپایی است و به دلیل تغییر در نحوه برگزاری کلاس ها، سال به سال در حال پیشرفت است گفت: تمریناتم را بدون مربی در دزفول انجام می دهم اگر چه 3،2 سال از میادین ورزشی دور بوده ام، اما تلاش می کنم رکوردهایی که در اوج دوران ورزشی خود ثبت کرده ام را بار دیگر تکرار کنم. اکنون در شرایط خوب جسمی قرار دارم و امیدوارم در روز مسابقه شرایط خوبی داشته باشم.
جوکار افزود: قطعا وجود یک مربی در پیشرفت ورزشکار بسیار موثر است اما مربی شخصی من به خاطر موقعیت کاری اش نمی تواند به طورمرتب در کنار من حضور داشته باشد همچنین مربی دیگری در شهرستان وجود ندارد که بتوانم زیر نظر او تمرین کنم بلکه باید به خرم آباد می رفتم و آن جا تمرین می کردم که برای من سخت است.
وی عنوان کرد: در سال های گذشته سیاست فدراسیون این گونه بود که همه ورزشکاران طی یک اردو چند روزه در تهران زیر نظر مربیان تیم ملی به تمرین بپردازند اما اکنون ورزشکاران ملی پوش به صورت متمرکز در شهرستان های خود تمرین می کنند. ورزشکاران استان لرستان از امکانات و مربیان خوبی برخوردار هستند ولی شهرستان هایی مثل دزفول امکانات ضعیفی دارند اما با این وجود تلاش می کنم که پرچم ایران را به اهتزار درآورم.
دارنده مدال طلای پارالمپیک پکن گفت: رکورد رسمی من 22متر و 8 سانتی متر است که در پاراالمپیک لندن به ثبت رساندم، با توجه به این که قانون نحوه نشستن ورزشکاران تغییر پیدا کرده خیلی وقت است که این رکورد را نزدم اما تمام سعی و تلاش خود را می کنم که در بازی های پارآسیایی روی سکو باشم هر چند پیش بینی این موضوع بسیار سخت است.
وی با بیان این که سال گذشته در مسابقات آسیایی دبی رکورد خوبی به ثبت رساندم و با توجه به آن تا این لحظه جز سه نفر اول هستم ، افزود: معتقدم با توجه به رکوردهای ورزشکاران کشورمان اعزامی به مسابقات پارآسیایی جاکارتا، همگی آن ها شانس رفتن روی سکو را دارند.
به گزارش ایرنا بازی های پارآسیایی جاکارتا اندونزی از روز 14 مهرماه در جاکارتا اندونزی آغاز می شود و تا روز 21 همین ماه ادامه دارد. کاروان ایران با 209 ورزشکار جانباز و معلول در این مسابقات حاضر می شود.
9879/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.