به گزارش ایرنا منصور کتانباف دوشنبه در آیین افتتاح ضلع غربی بزرگترین رینگ شهری اهواز در پل ششم افزود: این پروژه در سال 1390 آغاز شد اما یکسال بعد به دلیل برخورد پروژه با دیوار باشگاه اسب دوانی شرکت برق منطقه ای و نبود همکاری های بین بخشی تعطیل شد.
وی با تاکید بر لزوم ایمن سازی این مسیر گفت: شهردار منطقه باید نسبت به ایمن سازی این مسیر و مساله ورود و خروج ایمن از رینگ تدبیر اتخاذ کند.
کتانباف با اشاره به اینکه پروژه های تسهیل کننده ترافیک شهری در ایمنی خلاصه می شوند ادامه داد: رفتار ترافیکی در این منطقه باید با روش مهندسی ترافیک بهبود یابد و صرف نصب تابلوهای ترافیکی راهگشا نیست.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: باوجود مشکلات مالی بسیاری که گریبانگیر شهرداری ها شده اما پروژه های عمرانی و فرهنگی بسیاری در سطح شهر اهواز فعال است که امیدواریم با تکمیل و افتتاح آنها شرایط بهتری برای شهروندان ایجاد شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز نیز یکی از مهم ترین برنامه های حوزه مدیریت شهری را تکمیل رینگ های اصلی شهر عنوان کرد و گفت: یکی از رینگ هایی که نقش مهمی در کاهش ترافیک شهری دارد در پل ششم اهواز واقع است.
محمد صفری ادامه داد: رینگ پل ششم از ضلع غربی رودخانه کارون تا بلوار گلستان است و رینگ شرقی نیز از مسیر آیت الله بهبهانی تا کوی مهدیس است که به زودی افتتاح خواهد شد.
وی تصریح کرد: پیش از این شهروندان برای رسیدن به بلوار گلستان مسیر طولانی پل ششم و جاده ساحلی را طی می کردند که ضمن صرف وقت زیاد هزینه سوخت را هم افزایش می داد همچنین عبور وسایل نقلیه سنگین سبب صدمه به زیرساخت های شهری می شد.
به گفته صفری هزینه ساخت این پروژه 180 میلیارد ریال است که با افتتاح آن یکی از گره های اصلی ترافیکی در شهر اهواز گشوده می شود.
گفتنی است این رینگ به طول 6 کیلومتر در 2 باند رفت و برگشت است که زمان سفر از پل ششم تا بلوار گلستان را از 13 دقیقه به هفت دقیقه کاهش می هد.
6068/9887
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.