محمد تقی زاده روز شنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سالن شهید هاشمی استانداری بیان کرد: در شرایط فعلی آموزش و پرورش خوزستان با هفت هزار و 200 کمبود معلم روبه رو است و بازنشستگی این تعداد نیرو خلاء بزرگ نیرویی را درآموزش و پرورش ایجاد می کند.
وی گفت: با اجباری شدن دوره پیش دبستانی هفت هزار نیروی معلم، و هفت هزار نیروی پیش دبستانی برای خوزستان نیز جذب شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درادامه با اشاره به مبلغ سرانه دانش آموزی بیان کرد: پارسال برای جمعیت یک میلیون و 50 هزار نفری دانش آموزی خوزستان 10 میلیارد ریال اعتبار به عنوان سرانه پرداخت شد که سهم هر دانش آموز مبلغ ناچیز 10 هزار ریال بود.
وی گفت: اگر شرکت ها و شهرداری ها مبلغ قانونی که باید به آموزش و پرورش پرداخت کنند را بپردازند آموزش و پرورش در برطرف کردن نیاز دانش آموزان مشکل نخواهد داشت.
تقی زاده بیان کرد:مورد دیگری که در دستور کار آموزش و پرورش است توجه به سواد والدین است؛ زمانی می توان گفت درآموزش موفق عمل شده که تعلیم و تربیت از مدرسه به خانواده منتقل شود.
وی گفت: در مدرسه باید مهارت های زندگی را به دانش آموزان آموزش داد؛ اگر دانش آموزان با مهارت های زندگی آشنا شوند آسیب های اجتماعی درجامعه کاهش خواهد یافت.

** 910 هزار و 761 دانش آموز در سامانه سناد ثبت نام شدند
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: از خرداد امسال تاکنون 910 هزار و 761 دانش آموز در سامانه سناد آموزش و پرورش ثبت نام کردند این در حالی است که در مدت مشابه پارسال 884 هزار و 840 دانش آموزثبت نام شدند و این نشان دهنده پوشش بهتر آموزش و پرورش در ثبت نام دانش آموزان است.
جمشید کمایی گفت: مدیران آموزش و پرورش در مناطق مختلف خوزستان با همکاری سایر دستگاه ها برای بازگشایی مدارس بهترین شرایط و زمینه را فراهم کنند.
وی افزود: روز اول مهر ملی است و نوروز دانش و آگاهی است و متعلق به همه مردم است.

** یک هزار و 130 دانش آموز بازمانده از تحصیل پارسال جذب شدند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان نیز گفت: پارسال یک هزار و 130 دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی و جذب کلاس درس شدند.
محمد صادق کریمی کیا با بیان اینکه نباید هیچ کودکی به دلیل فقر از تحصیل بازبماند، افزود: امسال برنامه های تشویقی زیادی را برای دانش آموزان مناطق محروم به منظور بالا بردن سطح آموزشی این مناطق در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: پروژه های اجتماعی زیادی توسط استانداری خوزستان در سال تحصیلی جدید به منظور توانمند سازی هر چه بیشتر حوزه تعلیم و تربیت تدوین شده است.
کریمی کیا بیان کرد: مهم ترین رکن توسعه کشور آموزش و پرورش است و مدیران ارشد به طور جدی در حوزه آموزش باید پای کار باشند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.