به گزارش خبرنگار ایرنا انوشیروان محسنی بندپی پنجشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان در اهواز با بیان اینکه ظرفیت های بسیاری در بخش های کشاورزی، نفت ، صنعت و خدمات در خوزستان وجود دارد افزود:برای ایجاد اشتغال در سال جاری بر روی این ظرفیت ها هدف گذاری شده است.
وی با بیان اینکه در خوزستان کارورزی و مهارت آموزی دارای نقاط ضعفی است گفت: با همکاری استانداری برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد زمینه های اشتغال همه منابع در جهت کار آموزی نیروها بکار گرفته شد.
وی با تاکید بر لزوم بازنگری در اعتبارات و مبالغ تخصیص یافته به دلیل تغییر نرخ ارز شرایط اقتصادی کشور یادآور شد: درحال حاضر 220 هزار فرد بیکار در خوزستان وجود دارد که یکی از مهم ترین وظایف ما ایجاد زمینه هایی برای ماندگاری مردم در استان است.
محسنی بندپی با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه ای به خوزستان شود تصریح کرد: باید تلاش کنیم بین 20 تا 25 هزار شغل در خوزستان محقق شود ضمن اینکه نباید از مشاغلی که سبب تشدید بیکاری اجباری می شوند غافل شد لذا در این راستا مقرر شد 20 هزار میلیارد ریال از محل صندوق بیمه بیکاری و دولت برای کاهش نرخ بیکاری اختصاص یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان نیز در این نشست در خصوص طرح های اشتغالزای روستایی استان گفت: در مجموع سه هزار و 370 میلیارد ریال به طرح های روستایی استان اختصاص یافته است.
سیدعلی بحرینی مقدم افزود: یکهزار و 683 طرح مورد بررسی قرار گرفته و به بانک ها ارجاع شده است که امیدواریم ظرف یک ماه آینده فاز اول از تخصیص اعتبارات به طور کامل جذب شود.
وی به دولتی بوده اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: وجود اقتصاد دولتی در استان سبب شده تا در نوسانات ارزی و اقتصادی مشکلات بیشتری را حس کنیم.
بحرینی مقدم یادآور شد: برخی از طرح ها در بحث توجیه اقتصادی نیاز به بازنگری دارند و برای آنکه در روند بازبینی ها زمین گیر شنوند باید ساز و کاری فراهم شود تا از تسهیلات تکمیلی استفاده کنیم.
به گفته وی افزایش قیمت ارز در بازار سبب شده تا نیاز به تجدیدنظر در بحث سرمایه در گردش این واحد ها احساس شود ضمن اینکه نیاز به حمایت های بیشتر از این صنایع درحال حاضر بیش از پیش شده است.
وی یکی از خواسته های استان را افزایش سقف اعتبارات در طرح اشتغالزایی روستایی و عشایری عنوان کرد و گفت: درحال حاضر 2 برابر اعتبار یعنی بیش از هفت هزار میلیارد ریال طرح به بانک ها معرفی شده است و باتوجه به مشکلات خاص این استان لازم است تا نگاه ویژه ای به آن شود.

**توسعه تعاون و مردم نهاد کردن اقتصاد از جمله اولویت ها است
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در حاشیه نشست شورای اشتغال خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: توسعه تعاون و مردم نهاد کردن اقتصاد از راهبردهای وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
انوشیروان بندپی افزود: افراد بسیاری هستند که باوجود در اختیار داشتن ایده و خلاقیت منابع مالی لازم را ندارند و مورد حمایت مالی قرار نمی گیرند.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف بخش تعاون وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعلیت در آوردن این ایده ها است زیرا قطعا بهترین مکان برای گردهمایی این افراد صاحب ایده تعاونی ها هستند.
محسنی بندپی در بخشی دیگر از سخنان خود به افزایش قیمت برخی اقلام اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان استان خوزستان درخواست افزایش تسهیلات برای برخی طرح های اشتغالزا را دارند.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از واحدهای اشتغالزایی گفت: قرار است تا پایان سال جاری 30 هزار شغل جدید در رسته های مختلف طرح اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی، طرح کاروررزی و مهارت آموزی در محیط کار و اشتغال از طریق نهادهای حمایتی در خوزستان ایجاد شود.
سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای سفری 2 روزه عصر چهارشنبه وارد خوزستان شد.
9887/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.