رضا عبیات روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات بانکی با کارمزد چهاردرصد امسال به متقاضیان طرح های روستایی در زمینه بسته بندی محصولات کشاورزی و باغی ، پرورش قارچ ، طیور بومی و صنایع دستی خوزستان پرداخت خواهد شد.
وی پیش بینی کرد از محل پرداخت این تسهیلات 420 فرصت شغلی جدید برای جوانان روستاهای خوزستان ایجاد شود.
معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی خوزستان با اشاره به اینکه طرح های اشتغال زای روستایی می تواند سبب تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها شود گفت: ظرفیت های زیادی برای اشتغال روستایی در خوزستان وجود دارد که در صورت تامین اعتبار و همکاری بانک ها می توان طرح های اشتغال زا را افزایش داد.
عبیات افزود:احداث صنایع پایین دست کشاورزی همچون بسته بندی و فرآوری در استان خوزستان کاملا احساس می شود که با رونق این بخش می توان برای افزایش درآمد کشاورزان و اقتصادی تر کردن این بخش برنامه ریزی کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان چندی پیش در یک نشست خبری با اشاره به ظرفیت خالی صنایع بسته بندی و فراوری در این استان گفت: برای افزایش درآمد کشاورزان و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی از 'مزرعه تا سفره' در خوزستان ، راهی جز توسعه صنایع مرتبط با بخش کشاورزی وجود ندارد.
مجلس شورای اسلامی در قالب قانون بودجه سال 1397 ، به دولت اجازه داد از محل صندوق توسعه ملی 1.5میلیارد دلار برای اشتغال در مناطق روستایی کشور برداشت کند.
حدود 1/3 میلیون نفر از جمعیت 4.7میلیون خوزستان در چهار هزار پارچه آبادی سکونت دارند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.