به گزارش ایرنا با گذشت پنج هفته از رقابت های لیگ برتر، تیم های فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان به ترتیب با کسب 8 ، 6، 4 و 3 امتیاز در مکان های پنجم، دهم، چهاردهم و پانردهم جدول رده بندی جای گرفته اند و باید دید در ادامه رقابت ها چه نتایجی کسب خواهند کرد.
حضور چهار نماینده خوزستان در لیگ برتر که 25 درصد از تیم های حاضر در مسابقات را تشکیل می دهند امتیاز بزرگی است که برای نخستین بار در تاریخ فوتبال خوزستان رقم خورده لذا انتظار می رود مسئولان این باشگاه ها قدر فرصت به دست آمده را به خوبی دانسته و با مدیریت منسجم، فوتبال خوزستان را به جایگاه واقعی خود برگردانند.

** فولاد – سایپا
شاگردان پورموسوی امسال عزم خود را جزم کرده تا خود را به ‌عنوان یک مدعی مطرح کنند؛ آنها پس از تساوی شیرینی که مقابل استقلال آن هم در تهران زیر فشار به دست آوردند، باید خود را برای یک جدال سخت دیگر با یکی از مدعیان لیگ یعنی تیم سایپا، در ورزشگاه غدیر آماده کنند.
هواداران تیم فولاد خوزستان که کمترین توقع شان از این تیم کسب سهمیه آسیایی است، انتظار دارند که در بازی های خانگی با ارایه یک بازی هجومی و تماشاگرپسند نه تنها به هیچ تیمی باج ندهند بلکه هر سه امتیاز بازی را کسب کنند. فولادی ها تاکنون از 2 بازی خانگی خود با کسب 6 امتیاز نهایت استفاده را از حضور تماشاگران شان برده اند و امیدوارند که در بازی این هفته برابر سایپا به پیروزی برسند تا رکورد پیروزی در دیدارهای خانگی را همچنان حفظ کنند.
احسان مرادیان در چند بازی اخیر یکی از بهترین بازیکنان فولاد بود و همین امر موجب شد تا نام این بازیکن در تیم برتر هفته پنجم لیگ برتر قرار گیرد. دروازه بان جوان تیم فولاد که در هفته های گذشته لیگ روزهای سختی را سپری کرده بود، پس از تداوم اعتماد پورموسوی، رفته رفته شرایط بهتری پیدا کرد. او در بازی مقابل استقلال چند مهار خوب داشت و در خروج ها نیز عالی عمل کرد‌.
در سوی مقابل تیم سایپا که از پنج بازی خود تاکنون هفت امتیاز کسب کرده و با برد هفته پیش مقابل پارس جنوبی، انگیزه بازیکنان این تیم دوچندان شده و نمی خواهند با دست خالی اهواز را ترک کنند، علی دایی را به عنوان مربی بر روی نیمکت دارند که سابقه حضور در چند تیم لیگ برتری را دارد و بارها مقابل فولاد قرار گرفته و این تیم را به خوبی می شناسد.

** پیکان – استقلال خوزستان
آبی های خوزستان در این فصل بر خلاف آن چه تصور می شد تاکنون عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند و به نوعی علاقه مندان به فوتبال را شگفت زده کردند؛ شاید پیش از شروع مسابقات لیگ همه فوتبالی ها، تیم استقلال خوزستان را یکی از گزینه های سقوط به لیگ یک می دانستند اما درخشش بازیکنان جوان این تیم همچون وحید خشتان که آقای گل کنونی لیگ است، باعث شد که این تیم برای تمام رقبا به یک حریف سرسخت تبدیل شود.
وحید خشتان بازیکن گمنام تیم استقلال خوزستان که پیش از بازی با سپیدرود موفق شده 100 درصد گل ‌های این تیم را در لیگ به ثمر برساند و پدیده لیگ تا به اینجا لقب بگیرد. این بازیکن 26 ساله یاسوجی در این فصل به جمع استقلال خوزستان اضافه شد و خیلی زود جای خود را در ترکیب اصلی باز کرد.
شاگردان داریوش یزدی از پنج بازی گذشته خود یک برد، سه تساوی و یک باخت کسب کردند و اکنون با 6 امتیاز در مکان دهم جدول ایستاده اند، این تیم با بردی که هفته گذشته برابر سپیدرود کسب کرد نخستین پیروزی خود را در این فصل جشن گرفت و با انگیزه مضاعف به سراغ پیکانی می رود که بازی قبل خود را با شکست پشت سر گذاشته است.
تیم پیکان هفته گذشته در یک دیدار نفس گیر مقابل پدیده تن به شکست داد که این موضوع باعث شد تا شاگردان مجید جلالی برای جبران این شکست و رسیدن به رده های بالای جدول، در اندیشه برد مقابل تیم استقلال خوزستان باشند هر چند نباید فراموش کنند که استقلال خوزستان حریف دست و پا بسته ای است.
در تیم مقابل محمد قاضی بیشترین آمار گلزنی را برای تیم پیکان داشته است.

** سپیدرود رشت – صنعت نفت آبادان
تیم صنعت نفت آبادان که تاکنون هیچ بردی در رقابت های این فصل نداشته بهترین فرصت را پیش روی خود می بیند تا از تیم بحران زده سپیدرود سه امتیاز بگیرد هرچند که این دیدار در رشت و در حضور هواداران پرشور سپیدرود برگزار می شود و این موضوع کار آبادانی ها را سخت می کند.
برزیلی های ایران که در این فصل تغییرات زیادی چه در بازیکنان و کادر فنی خود داشته اند در پنج دیدار گذشته خود چهار تساوی و یک شکست کسب کردند؛نقطه ضعف این تیم در خط دفاع است جایی که حسین بغلانی و هخامنش زوج خط دفاع نفت آبادان موقعیت های بسیاری در اختیار رقبا قرار می دهند.
نقطه قوت طلایی پوشان آبادانی حضور جاسم کرار در خط میانی این تیم است، این بازیکن عراقی که به خوبی با فوتبال ایران آشنا است نشان داده که برای رسیدن به دروازه حریفان کار چندان سختی ندارد. کرار در بازی برابر استقلال خوزستان با زدن یک گل و ارایه یک بازی درخشان بار دیگر آمادگی خود را به رخ سایر حریفان کشید.
کریمی که در طول نیم فصل دوم لیگ برتر هفدهم همواره رابطه خوبی با طرفداران سپیدرود داشت، به دلیل نوع رفتار و همچنین کسب نتایج خوبش محبوبیتی بیش از گذشته در سکوهای سردار جنگل به دست آورد و به مربی اسطوره‌ای آنها تبدیل شد.
نفت آبادان در این دیدار برای کسب سه امتیاز و تغییر جایگاه خود در جدول تلاش خواهد کرد در حالی که سپیدرود برای بهبود وضعیت خود نیاز مبرم به سه امتیاز این بازی دارد.
شاگردان پائولو سرجیو در پنج بازی گذشته تاکنون چهار باردروازه حریفان را باز کرده و پنج گل نیز دریافت کرده اند همچنین در سوی مقابل تیم سپیدرود که در قعر جدول قرار دارد 2 گل به ثمر رسانده و 12 بار دروازه این تیم باز شده است.

** نفت مسجدسلیمان – استقلال
تیم نفت مسجدسلیمان با قهرمانی در فصل گذشته لیگ دسته یک بار دیگر به لیگ سطح اول فوتبال ایران بازگشت و موجب شادی مردم مسجدسلیمان و طرفداران این تیم شد اما نبود مدیریت مناسب دراین تیم و مهمتر از آن بی تفاوتی وزارت نفت نسبت به تیم داری در لیگ برتر موجب شده تا زنگ خطر سقوط این تیم به لیگ پایین تر به صدا درآید.
عبداله ویسی روز سه شنبه استعفای خود را از تیم در فضای مجازی اعلام کرد که این موضوع نه تنها به تیم نفت مسجدسلیمان کمک نمی کند بلکه حاشیه های اطراف این تیم را بیشتر می کند هر چند مسئولان باشگاه با استعفای ویسی موافقت نکردند و همچنان خواهان این مربی خوزستانی هستند.
نفت مسجدسلیمان دراین هفته از رقابت ها، آن هم با چند روز استراحت ،22 شهریور به مصاف تیم استقلالی می رود که در بازی رفت مقابل تیم السد در جام باشگاه های آسیا عملکرد بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و به نوعی کار خود را برای صعود به مرحله بعد بسیار سخت کرد. بازیکنان نفت مسجدسلیمان به خوبی می توانند از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند و امتیاز لازم را کسب کنند.
تیم نفت مسجدسلیمان از پنج هفته گذشته با کسب سه تساوی و 2 شکست و با احتساب 3 امتیاز در مکان پانزدهم جدول قرار دارند و با توجه به شرایط جدول کار بسیار دشواری دراین فصل در پیش دارند.
دیدار نمایندگان خوزستان در هفته ششم لیگ برتر فوتبال به شرح ذیل است:
پنجشنبه هشتم شهریور:
فولاد – سایپا (ساعت 20:15 ورزشگاه غدیر اهواز)
سپیدرود رشت - صنعت نفت آبادان (ساعت 19:10 ورزشگاه عضدی رشت)
پیکان – استقلال خوزستان (ساعت 20:15 ورزشگاه شهدای شهر قدس)
پنجشنبه 22 شهریور:
نفت مسجدسلیمان - استقلال (ساعت 20:00 ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان)
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.