به گزارش ایرنا، حسین فرخنده روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان بجنورد، دهم شهریورماه جاری به استان سفر می کند.
وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار برای سرعت دادن به اجرا و زمان بهره برداری پروژه های ناتمام از دیگر درخواست های ما از وزیر فرهنگ و ارشاد است گفت: تامین اعتبار و سرعت دادن به پروژه های ناتمام بویژه پروژه های موزه هنرهای معاصر، تالار فرهنگ و هنر و نیز تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری در فاروج، جاجرم و گرمه از دیگر درخواست و نیازمندی های ما است.
فرخنده درباره دغدغه های حوزه مطبوعات در استان گفت: ارتقای دانش اهالی رسانه و برگزاری دوره های آموزش یکی از نیازهای اساسی حوزه مطبوعات و رسانه در استان است که در این باره برخی نیازها به وزیر کشور منعکس و منتقل خواهد شد.
وی گفت: البته اقدامات و برنامه هایی برای آموزش خبرنگاران استان برگزار شده است و تلاش داریم تا این اقدامات تداوم داشته باشد زیرا افزایش قدرت رسانه ها با افزایش دانش میسر خواهد شد.

* رقابت 8 اثر در جشنواره تئاتر رضوی
فرخنده در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره برای هشتمین بار در بجنورد میزبانی می شود و بر اساس برآوردهای انجام شده، هفت هزار نفر، آثار این رویداد هنری را تماشا خواهند کرد.
وی افزود: با بررسی 41 متن نمایشی، هشت اثر برای رقابت در بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی انتخاب شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: نمایش ' آلاء ' به کارگردانی محمدرضا شاه مردی از قم، نمایش ' روزهای گل سرخ ' به کارگردانی بهاره کریم زاده از تهران، نمایش ' ماه بر ترک اسب پیر ' به کارگردانی غریب منوچهری از اردبیل و نمایش ' پلاک 8 ' به کارگردانی سعید آقایی خراسان شمالی از جمله نمایش های منتخب برای رقابت در جشنواره تئاتر رضوی هستند.
وی گفت: همچنین نمایش 'جاده کناره' به کارگردانی محمد حسن زاده از خراسان رضوی،نمایش 'سال گذشته در حرم' به کارگردانی مسعود احمدی از فارس، نمایش ' گاهی در دوزخ گاهی در بهشت ' به کارگردانی مصطفی کولیوند از قم و نمایش 'سنگ بست' به کارگردانی رضا خدادادبیگی از سیستان و بلوچستان از دیگر نمایش های منتخب برای رقابت در جشنواره تئاتر رضوی هستند.
وی خاطرنشان کرد: هر اثر دو بار اجرا خواهد داشت و در مجموع 16 اثر در سالن گلشن و تماشاخانه شمس برای مخاطبان بر روی صحنه می رود.
سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 7، 8 و 9 شهریور ماه در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.