سیدعلی صالح پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد بر استفاده از دانش و علم شرکت های آلمانی تاکید کرد و اظهار داشت: باید از
راه کارهایی که در سطح بین الملل وجود دارد برای رشد و توسعه واحدهای تولیدی استفاده کنیم اما متاسفانه این امر مغفول مانده است.
وی بر انتقال فناوری های پیشرفته در ارتباط با صنایع تولیدی تاکید کرد و افزود: باید از فناوریهای روز دنیا بهره مند شویم و فاصله ها کمتر شود زیرا که ارزش نهایی کالا و مصرف انرژی بسیار پایین خواهد آمد.
وی مهم ترین و راهبردی ترین تولید آلمان را پرورش ایده دانست و گفت: در این کشور در سطوح پایین تر به کودکان خلاقیت و نوآوری را آموزش می دهند و جسارت لازم برای این کار را به آنان می دهند، خطرپذیری به کودکان آموزش داده می شود.
صالح پور اظهار داشت: آموزش ایده و خطرپذیری را نیز از راه های خیلی ساده به آنان آموزش می دهند.
وی با بیان اینکه هر طرح جدید و خلاقانه ای در این کشور از سوی سازمان مربوطه پذیرفته می شود، افزود: ایده های تمامی افراد بررسی خواهد شد.
وی در خصوص ساختار بودجه ای این کشور نیز گفت: هر وزراتخانه فصل مهمی به تحقیقات و پژوهش اختصاص می دهد و در بخش های مهم تر از جمله بهداشت و درمان در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اگر از هر کشور گمنامی نیز ایده های خلاقانه ای ارسال شود، پذیرفته می شود افزود: از تمامی ایده ها حمایت خواهد شد.
رایزن اقتصادی ایران در آلمان با بیان اینکه از نظر زیر ساختی های فکری با کشور آلمان بسیار فاصله داریم گفت: کودکان قدرت خطرپذیری و ایده پردازی را آموزش می بینند، حتی این امر در سطوح بالاتر در مراکز آموزش عالی کشور نیز بسیار پایین است.
صالح پور با بیان اینکه دنیا در حال ایده پردازی پی در پی است افزود: زمان متوقف نخواهد شد باید به ایده ها و خلاقیت ها در کمترین زمان پاسخ مناسب داد زیراکه بزودی کهنه خواهند شد.
وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط در آلمان به دنبال کسب درآمد و روابط تجاری با سایر کشورها هستند افزود: برخی از این شرکت ها که وابستگی مالی خاصی ندارند می توانند به راحتی با شرکت های داخلی کشور فعالیت داشته باشند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه منطقه جاجرم و گرمه بهترین منطقه برای برخورداری انرژی های خورشیدی است گفت: اگر این امر در حجم بالا ایجاد و شرکت های خارجی نیز مشارکت داده شوند بسیار مفید خواهد بود.
رایزن اقتصادی ایران در آلمان از شرکت های داخلی خواست تا حوزه استاندارد در زمینه های مختلف تولید کالا را جدی بگیرند و گفت: باید برای رقابت استاندارد های بین المللی مد نظر باشد.
حجم مبادلات تجاری سالانه دو کشور هم اکنون سه میلیارد و 400 میلیون دلار است که روابط تجاری تهران- برلین بعد از برجام 26 درصد رشد یافته است.
در سال 2017 سهم صادرات آلمان به ایران 2 میلیارد و 900 میلیون دلار و سهم صادرات ایران به آلمان هم500 میلیون دلار بود.
3007/ 6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.