حسین رضازاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تدابیر صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت: با اداره های برق شهرستان ها جهت مساعدت بیشتر در جلوگیری از قطع برق یا با اطلاع قبلی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در مواقع قطعی مکرر برق نصب ژنراتور برق اضطراری جهت جلوگیری از خسارت پیش بینی می شود افزود: همه واحدهای مرغداری باید به این سیستم مجهز باشند.
رضازاده با بیان اینکه در نصب ژنراتور برق اضطراری از سوی سازمان جهاد کشاورزی از نظر ضوابط صدور مجوزها و بحث های فنی لازم است گفت: در مبحث طرح بهینه سازی سوخت واحدهای مرغداری از محل هدفمندسازی یارانه ها اعتبارات بلاعوض پیش بینی شده بود که واحد های مرغداری می بایست با این اعتبار یا دریافت تسهیلات و آورده شخصی واحدهای خود را تجهیز کنند.
مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در چند هفته اخیر با قطعی مکرر برق برخی واحدهای تولیدی مرغداری استان تلفاتی دادند که گزارش ها در حال جمع آوری است.
رضازاده افزود: در سه ماه نخست سال جاری، دو میلیون و 172 هزار و 950 قطعه جوجه ریزی در خراسان شمالی انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری صورت نگرفته است.
به گفته وی در این مدت 74 واحد مرغداری با ظرفیت یک میلیون و 942 هزار و 700 قطعه در این استان فعال بودند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده است که یکی از قطب های دامپروری در کشور محسوب می شود.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.