حمید روشن روان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون اهالی 61 روستا به علت نداشتن منابع آب کافی به صورت سیار آبرسانی می‌شود.
وی افزود: 57 روستا که به اهالی آن بصورت سیار آبرسانی می شود تحت پوشش خدمات این شرکت هستند و مابقی روستاها تحت پوشش نیستند.
روشن روان تعداد سرویس های آبرسانی سیار را 2 هزار و 524 سرویس عنوان کرد و گفت: حجم آبی که توسط تانکرهای سیار در سال جاری توزیع شده است 27 هزار و 558 مترمکعب گزارش شده است.
وی افزود: روز‌های اخیر که شاهد افزایش دمای هوا بودیم به تعداد روستا‌های نیازمند آبرسانی سیار اضافه شد و هرچه گرمی هوا بیشتر می شود، تعداد روستا‌های نیازمند آبرسانی سیار بیشتر خواهد شد.
روشن روان خاطرنشان کرد: در فصل گرما میزان مصرف آب افزایش می یابد و از سوی دیگر برخی منابع آبی روستا‌ها به علت گرما کم آب و خشک می‌شوند.
وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در اوج فصل گرما، شمار روستاهایی که به آبرسانی سیار نیازمند می شوند به بیش از 80 روستا برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها بیشترین نیاز برای آبرسانی سیار تا مهر ماه است و پس از آن منابع آبی احیا و میزان مصرف کم ‌شود.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی 117 هزار مشترک آب دارد.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 درصد آن در روستاها ساکن هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.