به گزارش ایرنا، مرحله نخست داوری های بخش تک نوازی و با اولین اجرا توسط سامان فیروزه از هنرمندان شهرستان بجنورد آغاز شد.
براساس این گزارش؛ ٢٢ هنرمند دربخش تک نوازی زیر ٣٠ سال و ١٢ هنرمند در بخش تک نوازی بالای ٣٠ سال امروز در مجتمع فرهنگی و هنری نسیم اسفراین به هنرنمایی می پردازند.
هیات داوران سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی در بخش تک نوازی و گروه نوازی متشکل از جمشید ولی نژاد، محسن محمدی، سیاوش مهرو، عظیم رستمی، محمد دهقان و حمید علی پور هستند.
آیین پایانی سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی عصر فردا ٢٨ تیرماه ساعت ١٨ در مجتمع فنی مهندسی شهرستان اسفراین با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر موسیقی این وزارتخانه خواهد بود.
پیشتر، سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از ارسال ١٠٠ اثر از سوی هنرمندان موسیقی استان به جشنواره موسیقی مقامی خبرداد.
ابوالحسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ١٠٠ اثر رسیده ٧٠ اثر مربوط به بخش تک نوازی، ٢٠ اثر مربوط به گروه نوازی و ١٠ اثر پژوهشی است.
موسیقی مقامی خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است که می توان آنرا به سه بخش کرمانجی، ترکی و ترکمنی تقسیم کرد.
6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.