علیرضا علیخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعمال خاموشی ها از هفته دوم تیرماه جاری آغاز شده است و بصورت نامحسوس اعمال می شود و میزان آن در استان، فعلا پنج تا 6 مگاوات است که میان شهرستان ها توزیع شده است.
وی تصریح کرد: تقسیم بندی میزان خاموشی های استان ها توسط دیسپاچینگ ملی کشور انجام شده است.
علیخانی گفت: در استان خاموشی در روز اعمال می شود و اگر میزان مصرف بالا برود احتمال خاموشی در شب نیز وجود دارد و در صورت تداوم شرایط میزان خاموشی تا 23 مگاوات نیز برای استان پیش بینی شده است.
وی درباره افزایش میزان مصرف برق در تابستان خاطرنشان کرد: اکنون در کشور 21 هزار مگاوات بار سرمایشی پیش بینی شده است که رقم بالایی است و بیشترین بار در تابستان، مربوط به وسایل سرمایشی است.
علیخانی گفت: اگر درجه کولر روی 24 درجه تنظیم گردد بار مصرفی برق کولرها به یک سوم کاهش می یابد و کولر آبی هم اگر در دور کند تنظیم باشد مصرف برق نصف می شود.
وی با بیان اینکه شبکه برق خراسان به شبکه سراسری متصل شده است افزود: از این استان در هر ساعت، 500 تا 650 مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق می شود.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی درباره کاهش میزان تولید برق در سطح کشور و اعمال خاموشی ها اظهار داشت: در سطح کشور، در 10 سال گذشته مشکل کمبود برق و خاموشی نداشته ایم اما امسال به علت کاهش نزولات آسمانی و بارش ها، متاسفانه سه هزار و 700 مگاوات از نیروگاه های برق آبی که در سدها نصب شده اند از مدار خارج شده اند و بر این اساس با کاهش شدید تولید برق روبه رو هستیم.
وی افزود: از 9 هزار و 300 مگاوات برق تولیدی نیروگاه های آبی کشور به میزان سه هزار و 700 مگاوات از مدار خارج شده اند و این عدد، رقم بالایی است.
علیخانی اظهار داشت: مردم باید مصرف خود را مدیریت کنند و میزان استفاده از برق را به حداقل برسانند تا خاموشی اعمال نشود زیرا در صورتی که موازنه میان تولید و مصرف برق برقرار نباشد به ناچار خاموشی بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه مصرف برق در سطح کشور به صورت منطقه ای مدیریت می شود و کمبود برق در سایر نقاط در ایجاد خاموشی ها در این استان نیز تاثیرگذار است گفت: به طور مثال اگر به علت افزایش مصرف، نیروگاه شیروان، از مدار خارج شود برق بخشی از استان خراسان رضوی نیز قطع می شود.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: کل مصرف برق در استان با 344 هزار مشترک 240 مگاوات در پیک مصرف است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.