قائم مقام شرکت توزیع برق خراسان شمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم در کشور مصرف برق به گونه ای چشمگیر افزایش یافته است، بی تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرق برق نیازمند هستیم.
علیرضا علیخانی گفت: از آحاد مردم در بخش های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع های تولیدی، صنعتی و کشاورزی تقاضا داریم تا با کاهش و مدیریت مصرف برق بویژه در ساعات اوج بار ساعت 12 تا 16 و 19 تا 23 به میزان تنها 10 درصد کارکنان برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تامین برق پایدار کمک کنند.
وی محدوده های اعمال قطعی برق ناشی از مدیریت را تشریح کرد: برنامه زمانبندی از ساعت 11 تا 12 برای شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و شیروان در نظر گرفته شده است.
قائم مقام شرکت توزیع برق خراسان شمالی افزود: از ساعت 12 تا 13 برای بجنورد، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان و از ساعت 13 تا 14 نیز برای بجنورد و اسفراین و از ساعت 14 تا 15 نیز برای بجنورد، شیروان و فارج اعلام شده است.
وی گفت: برنامه ساعت 15 تا 16 نیز برای بجنورد، جاجرم، اسفراین، مانه و سملقان و راز و جرگلان، و از ساعت 16 تا 17 نیز برای بجنورد و شیروان است.
این مسئول اظهار داشت: برنامه ساعت 17 تا 18 نیز برای بجنورد و اسفراین و از ساعت 18 تا 19 نیز برای بجنورد، جاجرم و اسفراین اعلام شده است.
علیخانی با اشاره به اینکه پنج هزارمگاوات کمبود برق با خارج شدن 2 نیروگاه برق آبی کشور از مدار تولید به علت کاهش بارندگی ها در کشور داریم گفت: با تدابیر انجام شده از سوی دولت برای کاهش و تغییر ساعات کاری در برخی استان ها و مدیریت مصرف از سوی مردم، خاموشی ها به حداقل خواهد رسید.
وی از شهروندان خواست تا با مدیریت مصرف برق در ساعات پیک از بروز خاموشی های اجباری در فصل گرما در کشور و استان بکاهیم.
استاندارخراسان شمالی هم با ابلاغ بخشنامه ای به تمام دستگاه های اجرایی استان ساعت شروع کاری ادارات را از امروز سه شنبه تا پایان مردادماه، 6 صبح تا 13و 30 دقیقه اعلام کرد.
خراسان شمالی 345 هزار مشترک برق دارد که 320مگاوات برق مصرف می کنند و بر اساس گزارش شرکت توزیع برق خراسان شمالی بیشترین پیک بار مصرفی این استان از آغاز فصل گرما تاهفته گذشته 239 مگاوات بوده است.
استان 863هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.