سید اصغر مطهری شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این طرح تاکنون در استان های کرمان و یزد انجام شده است اظهار کرد: قرار است این طرح در خراسان شمالی و در شهرستان های اسفراین و جاجرم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام می شود گفت: در این طرح سرمایه گذار تعدادی محیط بان را برای حفاظت از مناطق حیات وحش استخدام می کند که علاوه بر حفاظت حیات وحش اشتغالزایی را هم در پی دارد.
مطهری با بیان اینکه در این طرح سرمایه گذار با استخدام محیط بان، مناطق خارج از مناطق حفاظت شده حیات وحش را مدیریت می کند افزود: با اجرای این طرح و مدیریت آن، جمعیت گونه ها و زیستگاه های آنان احیا خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: همچنین در این طرح سرمایه گذار اقدام به توزیع علوفه برای حیات وحش و برگزاری جلسات متعدد برای شکارچیان ونحوه برخورد تعامل با حیات وحش انجام می گیرد.
اجرای قرق‌های اختصاصی در ایران پس از طی روند بررسی‌های تخصصی، کارشناسی، حقوقی و اداری، اخذ تاییدیه‌های قانونی از مراجع ذیربط همچنین تصویب نهایی در شورای عالی حفاظت محیط زیست به صورت رسمی از سال ۱۳۹۵ آغاز شد.
استان خراسان شمالی دارای سه پارک ملی به نام های سالوک، ساریگل و ضامن آهو، چهار منطقه حفاظت‌شده به نام های سالوک، قرخود، گلول و سرانی و ساریگل، یک پناهگاه حیات وحش بنام میاندشت و سه اثر طبیعی ملی به نام های ارس سرانی، صنوبر نظرعلی و سروهای قره باغ است.
اکنون 6.8 درصد از گستره 28 هزار کیلومترمربعی استان خراسان شمالی به عنوان مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.