به گزارش ایرنا، مردم دیار خراسان شمالی اعم از کرمانج، ترک و تات همچنین در سوگ شهادت مولای متقیان امیر مومنان حضرت علی (ع) شب را با دعا و توسل و سوگواری در مظلومیت آن امام همام به سحر رساندند.
مردم این دیار پس از افطار با حضور در مساجد و امامزادگان ضمن قرائت جوشن کبیر و برسرگذاشتن قرآن مجید از درگاه خداوند طلب مغفرت کرده و برای شفای بیماران و آزادی سرزمین های اشغالی از چنگال رژیم صهیونیستی دعا کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در آیین شب زنده داران مصلی نمازجمعه به تبیین شخصیت امام علی (ع) پرداخت و گفت: پیامبر اسلام(ص) همواره تاکید می کرد که اموال حضرت خدیجه (س) و شمشیر امیر مومنان، دین مبین اسلام را گسترش داد.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: امام اول شیعیان قناعت و صرفه جویی را همواره در سرلوحه کار خود قرار می داد اما، با تلاش و فعالیت خود اقتصاد را مولد می کرد.
امام جمعه بجنورد گفت: به همین دلیل امام علی (ع) مولد به تمام معنا بود و با فعالیت های اقتصادی نقش اساسی در معیشت مردم داشت.
وی افزود: امام اول شیعیان در صرفه جویی فردی زاهد و در اخلاق حکیم فرزانه بود و این نحوه زندگی موجب ترسیم اخلاق اسلامی برای مسلمانان شده است.
ع/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.