به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل دکتر بابک سلحشور اظهار داشت: در سال 96 ، 615 جسد به پزشکی قانونی این استان ارجاع داده شده است.
به گزارش ایرنا اجسادی که به پزشکی قانونی جهت تعیین علت مرگ ارجاع داده می‌شوند به صورت کلی مرگ‌های غیر طبیعی بوده‌اند.
مرگ‌های غیرطبیعی به مرگ‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای، مسمومیت‌ها، حوادث ناشی از کار، خودکشی‌ها، غرق شدگی، برق‌گرفتگی، مرگ‌های افراد مجهول الهویه، مرگ‌های ناشی از قصور احتمالی کادر پزشکی است که با درخواست مقام قضایی جهت اقدامات لازم و کارشناسی توسط پزشکی قانونی انجام خواهد شد.
وی افزود: در سال گذشته 23 هزار و 841 مورد از پرونده های قضایی استان به منظور معاینه به پزشکی قانونی ارجاع داده شده است.
سلحشور اظهار داشت: در سال 96 آمار بخش های آزمایشگاه، متوفیات و کمیسیون های برگزار شده افزاش دارد و در بخش معاینات نیز کاهش آمار داشته ایم.
وی افزود: در سال 96، سه هزار و 427 آزمایش انجام شده است که در مقایسه با سال 95، 34 درصد رشد دارد، در سال 95، دو هزار و 565 آزمایش انجام شده بود.
این مسئول اظهار داشت: از کل آمار سال 96 تعداد 2هزار و 601 مورد در بخش سم شناسی و 826 مورد آزمایش در بخش سرولوژی انجام گرفته اند.
سلحشور افزود: تجهیز آزمایشگاه در سال گذشته به تکمیل بخش سم شناسی منجر شده است، توان این مجموعه در بررسی انواع پرونده ها باعث کاهش وابستگی آزمایشگاه استان به استان های قطب شده است.
وی گفت: با جذب متخصص پاتولوژی، بخش آسیب‌شناسی آزمایشگاه پزشکی قانونی استان نیز تکمیل می شود.
وی اظهار داشت: در سال 96، 131 مورد کمیسیون‌ در این استان برگزار شده است که در مقایسه با پارسال 2 درصد افزایش دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.