علی بهنام فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای طرح های انتقال آب با لوله 220 میلیارد ریال، اجرای عملیات آب و خاک تعاونی های تولید 60 میلیارد ریال، توسعه شبکه آبیاری آب های مرزی و مطالعه طرح های آب و خاک 40 میلیارد ریال، برای توسعه کشت های گلخانه ای 80 میلیارد ریال، برای توسعه کشت گیاهان دارویی 70 میلیارد ریال، برای توسعه باغ ها 50 میلیارد ریال و برای ایجاد زیر ساخت شهرک های گلخانه ای و کشاورزی 100 میلیارد ریال درخواست شده است.
وی افزود: منظور کردن فعالیت های مزیت دار نسبی استان در رسته های بخش کشاورزی برای بهره مندی از تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از دیگر درخواست ها است که به تهران منعکس شده است.
وی خاطرنشان کرد: پرورش دام، طیور، کرم ابریشم، اسب اصیل ترکمن، توسعه باغ ها در زمین های شیبدار و طرح فراز انگور از مزایای این استان است.

* کشاورزان تسهیلات کم بهره نیاز دارند
بهنام فر با اشاره به اینکه کشاورزان برای توسعه فعالیت ها به تسهیلات کم بهره نیازمند هستند افزود: کمبود تسهیلات کم بهره یکی از مشکلات بخش کشاورزی است و با توجه به ضعف مالی تولیدکنندگان بخش کشاورزی در استان پرداخت این تسهیلات ضروری ست.
وی، نبود توجه به مزیت های نسبی استان در رسته های بهره مندی از تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را از مشکلات عنوان کرد و گفت: این مزیت ها مورد تایید کارگروه اشتغال استان قرار گرفته است.

*خسارت حوادث طبیعی به بخش کشاورزی
بهنام فر گفت: وقوع حوادث طبیعی در سال گذشته، چهار هزار و 783 میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.
معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهم ترین حوادث خسارت زا در بخش کشاورزی، خشکسالی و کاهش منابع آبی است به طوری که در استان با توجه به تغییرات اقلیم، میزان بارندگی ها 50 درصد کاهش یافته است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.