به گزارش ایرنا حسین فرخنده روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان با بیان اینکه نگاه مسئولان به حوزه هنر مثبت است اظهار کرد: این گفتمان شروع شده و اگر سرانه اقتصادی در استان پایین است ولی در سرانه هنر بالا است.
وی گفت: هم اکنون پی گیر بحث اقتصاد هنر هستیم که بزودی کارگروه آن برگزار خواهد شد.
فرخنده اظهار کرد: هویت یک فرهنگ را هنرمندان مشخص می کنند که این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است و در حوره فرهنگ و هنر هر جا با کار اقتصاد گره خورده تداوم داشته است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نگاه مثبت و منفی و بیان انتقادات گفت: موافقت ها و مخالفت ها شرط و مایه حرکت است که باید وجود داشته باشد و انتقادات باید به فال نیک گرفته شود.
رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان با اشاره به افزایش اعتبارات این حوزه در سال های اخیر گفت: این اعتبارات به 10 برابر افزایش یافت به طوریکه اخیرا از محل اعتبارات سال 96، 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای تعمیرات و تجهیزات، پلاتو و... در شیروان تخصیص یافته است.
احمد زیبایی با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ و هنر فراهم کردن بستر و زیر ساخت ها لازم است اظهار کرد: هم اکنون در این شهرستان 5 چاپخانه، 3 آموزشگاه خوشنویسی، 6 مرکز چاپ دیجیتال، 25 عرضه محصولات فرهنگی، هشت کانون تبلیغات آگاهی، چهار موسسه قرآن و عترت، هفت آموزشگاه آزاد هنری و چهار انتشارات فعال هستند.
در پایان مراسم با تقدیر و تشکر از زحمات احمد زیبایی، زهره بابایی به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان معرفی شد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.