به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی روز چهارشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شیروان با بیان اینکه بیشترین خسارت وارد شده در بخش کشاورزی مربوط به باغ ها بوده است اظهار کرد: در اثر سرمای بهاره در مجموع کل 2 هزار و 189 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان خراسان شمالی وارد شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 20 میلیارد ریال اعتبار بیمه باغ ها در این استان تخصیص یافت گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، حوادث و منابع آبی در این استان باید با استفاده از تجهیز شیوه های نوین فناوری و روش های دانش محور، بهره وری را افزایش دهیم.
یوسفی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد استقبال خوبی از سوی کشاورزان در روش های دانش محور بوده ایم افزود: هم اکنون 58 درصد منابع آبی که در اختیار کشاورزی قرار می گیرد از آب های سطحی است و فقط 42 درصد از آب های زیرزمینی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم گفت: با استفاده از شیوه های مدرن راندمان آبیاری از 42 درصد به 90 درصد خواهد رسید که سعی داریم برخی از محصولات تولیدی مزرعه را(خیار، گوجه، سبزی و صیفی جات) به گلخانه ها انتقال دهیم تا علاوه بر کاهش مصرف آب هزینه تولید به حداقل برسد.
فرماندار شیروان گفت: این شهرستان در سال 96 رتبه دوم عملکرد کمیته برنامه ریزی را در سطح خراسان شمالی داشته است.
امین رضا مرآتی با اشاره به دهکده توریستی گردشگری بیگان یا امیرآباد شیروان اظهار کرد: تیم مطالعاتی قرار است بزودی در این مکان حضور پیدا کند که برای مطالعه و اجرای آن پنج میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی گفت: همچنین امسال برای راه سرحد به قوشخانه سه میلیارد ریال، مطالعه گلخانه ها و زیر ساخت های آن یک میلیارد ریال و مطالعه مجتمع های دامپروری در شیروان یک میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.