به گزارش ایرنا، حسین فرخنده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 113 اثر از 257 اثر رسیده به دبیرخانه این همایش به مرحله دوم داوری راه یافت که از این تعداد، 6 اثر به عنوان برگزیده و 6 اثر به عنوان آثار شایسته تحسین انتخاب شده اند.
وی گفت: 257 اثر از نویسندگان 24 استان به دبیرخانه همایش رسید که 197 اثر در بخش مقاله و 60 اثر در بخش اینفوگرافی است.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای ترویج سبک زندگی اسلامی افزود: موضوع سبک زندگی اسلامی توسط رهبری برای نخستین بار در خراسان شمالی مطرح شد و شورای فرهنگ عمومی استان نیز تبیین زندگی ایرانی و اسلامی را به جد در دستور کار خود قرار داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از برگزاری همایش سبک زندگی در مرکز استان خبر داد و گفت: این همایش همزمان با سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان در 19 مهرماه، برگزار می شود.

* آثار برگزیده به کنگره بین المللی راه می یابند
مسئول دبیرخانه کمیته اجرایی همایش ملی سبک زندگی امام سجاد(ع) نیز در این نشست با اشاره به اینکه آثار رسیده به دبیرخانه این همایش توسط 10 نفر از داوران برجسته، داوری شده است گفت: سه اثر در زمینه اقتصاد مقاومتی و سه اثر با موضوع مقاوم سازی فرهنگی به عنوان برگزیده، انتخاب شده است.
هاشم شیرازیان اظهار کرد: هفت نفر از اساتید حوزه علمیه خراسان، آثار رسیده در بخش مقاله را بررسی کرده و کار داوری آثار بخش اینفوگرافی نیز توسط سه نفر از اساتید دانشگاهی انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای برنامه های جانبی همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع) افزود: در این مدت 20 کارگاه آشنایی با سبک و سیره امام سجاد (ع) در شهرستان های استان برای اقشار مختلف از جمله دانش آموزان، طلاب حوزه علمیه، نیروی انتظامی و ارتش برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: این کارگاه ها، پس از همایش نیز تداوم دارد و در مساجد شهرستان ها برگزار می شود.
مسئول دبیرخانه کمیته اجرایی همایش ملی سبک زندگی امام سجاد(ع) گفت: برگزیدگان این همایش به کنگره بین المللی امام سجاد(ع) را پیدا می کنند.
بر اساس این گزارش، آئین اختتامیه نخستین همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع) فردا، 17 اردیبهشت ماه جاری در محل سالن گلشن بجنورد با معرفی آثار برتر بخش مقالات و اینفوگرافی برگزار می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.