دکترابراهیم تقوایی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در اسفند ماه سال گذشته نیز تعداد 26 دستگاه خودروی حمل محموله های دامی غیر مجاز شناسایی و پیگیری های قضایی و برخورد با محموله های غیر بهداشتی و غیر مجاز در همان شهرستان محل کشف و براساس دستورالعمل های قرنطینه ای تعیین تکلیف شد.
وی از تشدید کنترل های جاده ای خودروهای حمل دام، طیور و فرآورده های خام دامی در استان خبر داد و گفت: به رغم نظارت های مستمر این اداره کل تعدادی از سودجویان خارج از چرخه نظارت دامپزشکی اقدام به توزیع و عرضه محموله های دام و طیور و فرآورده های خام دامی به صورت غیر مجاز از سایر استان ها و در زمان خارج از وقت اداری می کنند.
تقوایی مقدم افزود: تشدید کنترل های جاده ای به منظور نظارت بر تردد خودرو های حمل دام و فرآورده های خام دامی غیر مجاز در جاده های مواصلاتی به استان و برای پیشگیری از بیماری های دامی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.
وی ادامه داد : در تمام شهرستان های استان گشت های مشترکی در مبادی های تعیین شده پس از هماهنگی با دادستانی هر منطقه و همکاری نیروی انتظامی انجام و خودروهای غیر مجاز شناسایی و با متخلفین برابر با ضوابط و مقررات دامپزشکی برخورد می شود.
وی تاکید کرد: این اقدام گامی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری های دامی بین مناطق مختلف، جلوگیری از قاچاق دام و کسب اطمینان از رعایت کامل ضوابط بهداشتی قرنطینه ای در زنجیره حمل و نقل دام و فرآورده های خام دامی است.
استان خراسان شمالی افزون بر 2 میلیون راس دام سبک و 131 هزار راس دام سنگین دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.